همزمان با هفتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، دو واحد تولیدی امروز با حضور استاندار در شهرک صنعتی سپیدرود به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فاز دوم شرکت تولیدی و صنعتی آرین تخته نخستین واحدی بود که در این مراسم به بهره برداری رسید.
برای توسعه‌ی فاز دوم این شرکت که سالانه ظرفیت تولید ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع انواع تخته‌های فیبر و نئوبان و ام دی اف را دارد، ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
این فاز کاملا مکانیزه است و ۱۰ نیروی کار ماهر و متخصص نیز در آن بکار گیری شده است.
استاندار در مراسم افتتاح این طرح توسعه، بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از صنعت در راستای تحقق توسعه‌ی متوازن استان تاکید کرد و افزود: دولت از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق توسعه‌ی همه جانبه‌ی استان در بستر تبلور استعداد‌های بالقوه در حوزه‌ی صنعت، کشاورزی، گردشگری، تجارت و ترانزیت کالا بهره گیری می‌کند.
دکتر اسدالله عباسی همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری را به همراه مدیرکل صمت و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مکلف کرد عمده‌ترین محدودیت‌ها و مشکلات صنایع این شهرک را در کارگروه رفع موانع تولید مطرح و پیگیری کنند.
شرکت بهداشت گستر مطمئن هم دومین واحدی بود که امروز به دست دکتر عباسی، در شهرک صنعتی سپیدرود رشت افتتاح شد.
برای ساخت این واحد تولیدی که سالانه می‌تواند هزار و ۲۰۰ تن انواع زباله‌ی پزشکی و بیمارستانی را بی خطر امحاء کند، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه و برای ۲۵ نفر شغل ایجاد شده است.
مدیر کل صمت گیلان نیز در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۲۵ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر و در پی آن ۴ هزار میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان هزینه و برای ۷ هزار و ۱۹۱ نفر شغل ایجاد شده است.
مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان نیز در گزارشی از فعالیت ۱۲۵ واحدی تولیدی و صنعتی در این شهرک با ظرفیت ۳ هزار فرصت شغلی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۸ واحد تولیدی امسال به بهره برداری رسیده، ۲۹ واحد به چرخه‌ی تولید بازگشته و ۱۲ واحد افزایش تولید داده است و ظرفیت اشتغالزایی این واحد‌ها امسال هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.