نوبخت از اجرایی شدن پروژه کنارگذر لنگرود در سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه بسیار مهم است و امسال با فوریت مورد بهره‌برداری قرار می گیرد

به گزارش ندای گیلان،محمدباقر نوبخت شب گذشته در شبکه باران با اشاره به هدف‌گذاری برنامه دولت دوازدهم در گیلان اظهار کرد: در پاسخ به اقدام هوشمندانه مردم گیلان در انتخابات، چهار فصل را برای توسعه استان طی سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم که رسانه‌ها می‌توانند آنها را از بنده مطالبه کنند.
وی با ابراز علاقه‌مندی از حضور در گیلان، گفت: بنده مسئولیت ملی دارم اما زمانی که وارد گیلان می‌شوم تمام مسئولیت‌ها را پشت دروازه رشت می‌گذارم و به عنوان یک گیلانی وارد این استان می‌شوم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:ضمن اینکه این دوره پایانی دولت است و برای عشق به مردم استان خود چهار سرفصل مهم را اجرایی می کنم که نخستین آن امور زیربنایی و عمرانی است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه به مردم گیلان قول راه‌اندازی قطار در سال جاری را می دهم، تصریح کرد: در ماه‌های آینده سوت قطار در گیلان شنیده می‌شود و با قطار از تهران به رشت خواهم آمد.
وی با تأکید بر ضرورت پیگیری در راه‌اندازی خط ریلی رشت‌ـ‌انزلی‌ـ‌آستارا، بیان کرد: مسیر این خط ریلی 160 کیلومتر و مطلوب است که از آستارای ایران به آستارای جمهوری آذربایجان وصل و از آنجا به شبکه سراسری کشورهای شمال ایران متصل شود.
نوبخت از اجرایی شدن پروژه کنارگذر لنگرود در سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه بسیار مهم است و امسال با فوریت مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و کنار گذر انزلی و تالش نیز در سال جاری افتتاح می‌شوند.
معاون رئیس جمهور به وضعیت تکمیل سدهای پلرود رودسر و شفارود رضوانشهر اشاره کرد و یادآور شد: سد پلرود برای تکمیل به اعتبار نیاز دارد و سد شفارود نیز به عنوان یک تعهد فعال می‌شود ضمن اینکه در این زمینه مباحث زیست‌محیطی وجود دارد.
وی سرمایه‌گذاری در گیلان را از دیگر برنامه‌های دولت در سال جاری ذکر کرد و متذکر شد: سرمایه‌گذاری در گیلان جزو برنامه ماست و بنده باید در این زمینه پاسخگو باشم و دفتر سازمان برنامه و بودجه راه ارتباطی بین من و مردم این استان است.