با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری و استاندار گیلان، مرکز نوآوری دانشگاه گیلان و کارخانه نوآوری واقع در کوچصفهان رشت افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در جریان سفر یک روزه معاون علمی رئیس جمهوری به استان؛ با حضور سورنا ستاری و اسدالله عباسی مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در یک‌هزار و ۸۷۵ مترمربع مساحت افتتاح شد. برای بهره برداری از این مرکز بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آن کمک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

در این مرکز تیم های استارتاپ متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی دارای ایده های فناورانه ای که منجر به کسب و کار شود، جذب و مورد حمایت قرار می گیرند.

همچنین با حضور معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری و استاندار گیلان، کارخانه نوآوری استان واقع در کوچصفهان رشت به بهره برداری رسید.

 ستاری و  عباسی از واحدهای نوآور مستقر در این مراکز نیز بازدید کردند.

کارخانه نوآوری استان گیلان با سرمایه گذاری بیش از یکصد میلیارد ریال با حمایت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شده که ۵۰ میلیارد ریال کمک این معاونت است.

در این کارخانه؛ تعدادی شتاب دهنده تخصصی برای حمایت از استارت اپ ها و ایده مستقر شده و هم اکنون بیش از چهار ایده و استارتاپ و سه تیم فناور در کارخانه برای توسعه و اجرای پروژه های کسب و کار، در حال فعالیت هستند.

پیش از این افتتاح ، سه شرکت دانش بنیان واقع در شهر صنعتی رشت مورد بازدید معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان قرار گرفت.

در جریان سفر یک روزه معاون علمی رئیس جمهوری به گیلان؛ فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان و مرکز نوآوری مکعب در رشت هم افتتاح می شود.