به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، آیین افتتاح پست سیار رودبنه با حضور استاندار گیلان، معاون حوزه سایبری پدافند غیر عامل کشور در محل پست رودبنه لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، آیین افتتاح پست سیار رودبنه با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس،  فرماندار شهرستان لاهیجان، معاون حوزه سایبری پدافند غیر عامل کشور، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان و اصحاب رسانه در محل پست رودبنه لاهیجان برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این آیین، ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: استان گیلان، استانی حادثه خیز است و زیرساخت های اساسی باید به شکلی باشند که آسیب پذیری را در بخش های مختلف به حداقل برسانند. در راه خدمت به مردم شریف باید از همه داشته ها، توانمندی ها و ظرفیت ها استفاده کنیم تا دشمن را مایوس سازیم.

در حاشیه این آیین، استاندار گیلان با تعدادی از اهالی منطقه از نزدیک دیدار و گفت وگو کرد و برای رفع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

بهمن داراب زاده در این آیین گفت: با توجه به مشکلات مردم منطقه رودبنه شهرستان لاهیجان در حوزه برق، پست سیار لاهیجان با ظرفیت 15 مگاولت آمپر مستقر، نصب و برقدار شد و علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان منطقه رودبنه ، مشکل پرباری پست لاهیجان1 حل و بار این پست تعدیل شد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز این پروژه، حمل آسان و سریع آن به دورترین نقطه استان در مواقع اضطراری و بحرانی و نصب و راه اندازی آن در کوتاهترین زمان و ظرف کمتر از چند ساعت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در مواقع بحرانی بر اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی، استفاده از پست  های سیار راه حل مناسبی است. همچنان که در پیک تابستان سال جاری با نصب و راه اندازی این پست موفق شدیم ضعف برق مشترکان منطقه رودبنه لاهیجان را برطرف کنیم.

داراب زاده گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، شاهد بهره برداری از پروژه های متعدد در نقاط مختلف استان بودیم و بخشی از زیرساخت توسعه و آبادانی در حوزه برق فراهم شد و از کار و کوشش دست نخواهیم کشید.

معاون حوزه سایبری پدافند غیر عامل کشور در این آیین گفت: صنعت برق بسیار مهم و حیاتی بوده و به همه زیرساخت های دیگر خدمات می دهد و کوچکترین اخلال در این بخش می تواند عملکرد بخش های دیگر همچون تجاری، صنعتی و … را با مشکل مواجه کند.

هادی کریمی افزود: پایداری صنعت برق بسیار ضروری بوده و باید تهدیداتی را که در این بخش شاهدیم با هوشیاری دفع کنیم. برای مقابله با این تهدیدات پیچیده و شدید باید مجهز به دانش و تجهیزات فنی به روز با تکنولوژی پیچیده باشیم.

رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس در این آیین گفت: شناخت نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها، امروز در دنیا یک عامل بسیار مهم بازدارندگی در عرصه های زیرساختی، سایبری و جانشین سازی است.

وی افزود: برق یکی از زیرساخت های مهم کشور است و در تمامی بخش های زندگی، از نیازهای مهم و حیاتی است. برای اینکه از برقی مطمئن و پایدار برخوردار باشیم باید ضمن برنامه ریزی لازم، دسترسی به دانش و فناوری روز دنیا را برای خود مهیا سازیم تا مشکلات را رفع کنیم.

در بخش پایانی این آیین، همزمان با افتتاح این پروژه، عملیات اجرایی افزایش ظرفیت خط و ترانس پست جانبازان رشت آغاز شد.