ظهیری در رابطه با میزان پوشش دیجیتال در استان اظهار داشت:اکنون این میزان در استان گیلان از ۸۶ درصد به ۹۷ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار ندای گیلان، کنفرانس خبری مهندس ظهیری مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان با اصحاب رسانه در اداره کل این سازمان برگزار شد.
حسن ظهیری مدیر کل سازمان صدا و سیمای استان گیلان در این نشست خبری در ابتدا با اشاره به اینکه جمعه آینده مورخ ۱۷ اسفند، عالی مقاماتی همچون رییس صدا و سیمای کشور و دکتر نوبخت ،مهمان استان ما هستند بیان داشت:جشن این روز به مناسبت افتتاح دو بخش مجموعه های سخت افزاری و زیرساختهای صدا و سیما بوده که اعتبارات زیادی صرف آن شده است.

وی در رابطه با میزان پوشش دیجیتال در استان اظهار داشت:اکنون این میزان در استان گیلان از ۸۶ درصد به ۹۷ درصد رسیده است که با نصب فرستنده های جدید این مقدار ۲ درصد از نرم کشور بیشتر می باشد
وی افزود:صدا و سیمای استان گیلان جز مراکزی معرفی شده که به عنوان برند و قطب ساخت سریال و فیلم می باشد.
ظهیری تصریح کرد:از مباحثی که برای هر فرهنگ مهم است شناخت مفاخر و مشاهیر آن استان است که صداوسیمای گیلان در حال ساخت فیلم ها و سریالهایی در این زمینه می باشد.
گفتنی است از جمعه سریال هایی که در سال آتی از تلویزیون گیلان پخش خواهد شد سریال کوشیار خواهد بود و بودجه زیادی به آن اختصاص داده است.
وی ضمن تشکر از دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری بیان داشت: قسمتی از بودجه سریال هایی که در دست ساخت است با کمک دکتر نوبخت تامین مالی شده که از ایشان نهایت تشکر را داریم.

ظهیری اظهار داشت:ما بصورت فصل به فصل از برنامه ها اعلام نظر سنجی می کنیم و از این پیشنهادات و نظرات استفاده خواهیم کرد
وی با تاکید بر نظرسنجی های اخیر صدا و سیما بیان داشت: میزان بینندگان در سال ۹۶ مقدار ۷۶ درصد بوده که نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۱ درصد افزایش داشته است.
ظهیری یادآور شد:همچنین بیشترین میزان رضایت مردم از سریال خانه پدری و جنگ شبانه بود که این میزان چیزی در حدود ۷۲ درصد بوده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان بیان داشت:بیشترین ساعات تماشای تلویزیون گیلان ۹ تا ۱۲ شب بوده و در این مدت، مخاطبان بیشتر پای تلویزیون گیلان نشسته اند.

وی در حوزه تولیدات فاخر این سازمان عنوان کرد: ریشه ها و قهرمان، دو تله فیلمی بودند که در خصوص دفاع مقدس ساخته شده بودند و مورد توجه بسیاری ها قرار گرفتند.

این مقام مسئول تشریح کرد: سریال خانه پدری با اهداف پاسداشت از زبان گیلکی مد نظر ما بود که پخش شد از میزان رضایتمندی بالایی برخوردار بود.مدیر کل صدا و سیمای استان گیلان اظهار داشت:صدا و سیمای گیلان ویژه برنامه ای ۴ ساعته برای تحویل سال نو با عنوان بوی‌ بهار را خواهد داشت که تقدیم مردم می گردد.
همچنین برنامه تی تی ناز و ترنم بهار از دیگر برنامه های ایام عید می‌باشد که به آن اشاره شد.