مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اظهار داشت: «موزه خوراک» در خانه‌روستایی پارک ملت رشت افتتاح می‌شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: به‌زودی موزه‌خوراک در خانه‌روستایی پارک ملت رشت تاسیس می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در ادامه افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره‌کل، شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت منقعد شد، مقرر شد اقداماتی در خصوص شهر رشت که به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انتخاب شده، انجام شود. بر همین اساس با بررسی‌های انجام شده قرار است یک بنای سنتی در داخل پارک ملت رشت که تحت مالیکت اداره‌کل است، به عنوان «موزه خوراک» شهر خلاق رشت معرفی شود.

جهانی، با اعلام این موضوع که رشت به عنوان اولین شهر خلاق خوراک‌شناسی با وجود ۳۰۰ نوع غذای محلی و تنوع خوراک و فرآورده‌های غذایی، است اظهار کرد: تاکنون ۲۷ نوع غذا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و همچنین ۷ پرونده ثبتی و ۷ نوع غذای دیگر در دست اقدام برای ثبت است و در تلاش هستیم با مشارکت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت هر چه زودتر این موزه را در هفته گردشگری به بهره برداری برسد.