سرپرست شهرداری رشت در جریان بازدید از پروژه‌های حائز اهمیت سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی گفت: مرکز فرماندهی کنترل بحران ایستگاه ۱۴ آتش‌‌ نشانی رشت تا ماه آینده به بهره‌ برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی بهارمست از پروژه‌های حائز اهمیت سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت شامل مرکز فرماندهی کنترل بحران در ایستگاه ۱۴ آتش‌ نشانی واقع در بلوار دیلمان، ایستگاه آتش‌ نشانی در حال احداث واقع در بلوار خرمشهر و خودروی تجهیز شده میدل‌ باس جهت فرماندهی و کنترل بحران سیار بازدید به عمل آورد.

سرپرست شهرداری رشت در جریان بازدید از روند ایجاد مرکز فرماندهی کنترل بحران در ایستگاه ۱۴ آتش‌نشانی واقع در بلوار دیلمان اظهار کرد: این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است و در مراحل نهایی قرار دارد، بنابراین با تکمیل موارد جزئی باقیمانده، انتظار داریم تا ماه آینده به بهره‌ برداری برسد.

وی در ادامه از ایستگاه آتش‌نشانی در حال احداث واقع در بلوار خرمشهر نیز بازدید به عمل آورد و در حاشیه این بازدید تصریح کرد: مقرر شد ضمن بررسی وضع موجود تهیه نقشه های اصلاحی و به روز رسانی برآورد توسط معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی مناقصه این پروژه در اسرع وقت برگزار و پیمانکار آن مشخص شود. امیدواریم با طی این روند، مقداری از عملیات اجرایی پروژه مذکور تا پایان سال به انجام برسد.

بهارمست همچنین طی بازدید از خودروی تجهیز شده سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت جهت فرماندهی سیار، با بیان اینکه این خودرو آماده بهره‌ برداری می باشد، عنوان کرد: خودروی موصوف به امکاناتی نظیر پهباد، مانیتورینگ، سیستم مدیریت هوشمند ماهواره‌ای و بی سیم، آنتن های مخابراتی، کوادکوپتر، دوربین مدار بسته و نظایر آن مجهز است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه در حوادث و بحرانها، حفظ ارتباط نزدیک با منطقه بحران‌ زده، جمع‌آوری اطلاعات سریع از میزان، وسعت بحران و امکان مدیریت شرایط در منطقه بحران‌ زده از اهمیت بالایی برخوردار است، اذعان داشت: وجود خودروی سیار فرماندهی در چنین شرایطی بسیار ضروری و جزء اصول مهم مدیریت بحران محسوب می‌شود.

وی در پایان نیاز مبرم شهر رشت به وجود زیر ساختهای حیاتی آتش‌ نشانی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: مهمترین اولویت مدیریت شهری جلب رضایت شهروندان است و این امر مهم با تکمیل هر چه سریعتر و بهره‌ برداری مطلوب از طرحهای عمرانی و اجرایی میسر خواهد شد.