با حضور فرماندار شهرستان رشت، یک واحد خدماتی رفاهی بین راهی در روستای سیاهگلوندان بخش مرکزی رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، مجتمع خدماتی، رفاهی پارسا با حضور میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت و محمدرضا نازک کار مدیر کل راهداری استان و سایر مسئولین شهرستانی به بهره برداری رسید.

این مجتمع خدماتی رفاهی  در جاده شریانی سراوان-فومن و با سرمایه گذاری بالغ بر۸ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت 9هزار متر مربع با زیربنای 2700 متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است و با افتتاح آن برای 12 نفر به صورت دائم و 80 نفر به صورت موقت، اشتغال ایجاد شده است.

افتتاح فاز اول این پروژه شامل جایگاه عرضه سوخت بنزین و گاز، عرضه خدمات خودرویی، فروشگاه و تعمیرگاه بوده و در فاز بعدی آن امکانات اقامتی تفریحی نیز در این مجتمع در حال احداث است.

 میرشمس مومنی زاده در حاشیه افتتاح این مجتمع  با اشاره به اینکه 2۵۲ پروژه به میمنت این ایام به بهره‌برداری خواهند رسید، افزود: پروژه کنونی نیز حاصل یک کار بسیار خوب جمعی و تیمی است و لازم است از سرمایه گذاران، کارآفرینان و کلیه دستگاه های اجرایی که به نوعی در اجرای این پروژه مفید، سهمی بر عهده داشته اند، تقدیر و تشکر نمایم.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص نیازمندی ها، مشکلات فراوان و همچنین کمبود منابع و امکانات در کشورهای محروم و یا کمتر توسعه یافته، اظهار داشت: در این گونه جوامع، منابع دولتی نمی تواند تمامی نیازمندی های موجود را پاسخگو بوده و تنها راه، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توانمندی  های سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت ارائه خدمات بهتر، می باشد.

وی ادامه داد: استان گیلان و شهرستان رشت دارای مواهب خدادادی و ظرفیت های ویژه گردشگری است که می توانیم با وجود آن در جهت توسعه شهرستان و استان گام های موثری برداشته و به تناسب وجود این ظرفیت های خدادادی، خدمات بیشتری را نیز به مردم ارائه دهیم.

مومنی زاده با اشاره به اینکه مجتمع هایی مانند مجتمع خدماتی- رفاهی پارسا، جزو طرح هایی است که در دنیا تجربه شده و الگوبرداری خوبی از این پروژه ها در کشور ما صورت پذیرفته، تصریح کرد: طرح اجرای این گونه پروژه ها، سبب ایجاد نقاط متمرکز عرضه خدمات و ارتقای ایمنی آمد و شد در راه ها و جاده ها می شود، زیرا تامین ایمنی راه، از مطالبات بر حق مردم، مسافرین و گردشگران بوده و باید  اقدامات لازم در ارتباط با احداث شانه خاکی راه و ساخت های زیستی گردشگری روستای سیاهگلوندان نیز صورتپذیرد.

مقام عالی دولت در مرکز استان افزود: در استان های شمالی، به خصوص استان گیلان ظرفیت زیادی برای کار در این حوزه وجود داشته و درخواست ما از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، توجه جدی به این مبحث بوده و ضمن حمایت همه جانبه، از صندوق کارآفرینی درخواست دارم از این عزیزان، پشتیبانی نمایند.