ندای گیلان: محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جلسه كارگروه فرهنگي، اجتماعي و خانواده شهرستان ماسال با بيان اينكه در تحليل مسایل اجتماعی جامعه از قبیل ازدواج، طلاق، بیکاری، اشتغال و عفاف و حجاب نبايد به ارائه نظرات كلي بسنده كرد، گفت: مسائل و مفاهيم اجتماعي و فرهنگي به دليل پيچيدگي و چند وجهي بودن نيازمند […]

ندای گیلان: محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جلسه كارگروه فرهنگي، اجتماعي و خانواده شهرستان ماسال با بيان اينكه در تحليل مسایل اجتماعی جامعه از قبیل ازدواج، طلاق، بیکاری، اشتغال و عفاف و حجاب نبايد به ارائه نظرات كلي بسنده كرد، گفت: مسائل و مفاهيم اجتماعي و فرهنگي به دليل پيچيدگي و چند وجهي بودن نيازمند تحليل دقيق و مصداقي است و بايد به صورت كاربردي راهكارهايي براي هر يك از اين مسائل بيابيم.
وي رابطه معضل بيكاري با مسائل فرهنگي و اجتماعي در جامعه را بسيار تنگاتنگ ارزيابي و اظهار كرد: از همين رو با وجود امكانات محدود، تمام تلاش خود را جهت تسهيل روند سرمايه‌گذاري و حمايت از كارآفرينان در شهرستان به كار مي‌بريم تا زمينه توسعه اقتصادي شهرستان و به تبع آن رفع معضل بيكاري را مهيا کنيم.
فرماندار ماسال راه‌اندازي مجتمع كشت و صنعت بهداد شمال با ظرفيت اشتغال 110 نفر همزمان با هفته دولت را الگويي مناسب در اين زمينه عنوان كرد و افزود: سرمايه‌گذار اين شركت خصوصي با مسائل و مشكلاتي در راه‌اندازي اين پروژه روبرو بود كه فرمانداري در جهت رفع اين مسائل و مشكلات تلاش كردند تا اين مجتمع بزرگ با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان شروع به كار کند.
قاسم‌نژاد تكريم ارباب رجوع را يكي از مصاديق رعايت حقوق شهروندي دانست و تاكيد كرد: همه ادارات به عنوان کارگزاران نظام اسلامی موظف هستند روند كارهاي اداري را براي مردم و به ويژه كارآفرينان تسهيل كنند.
وی همچنين با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب درخصوص احياي سبک زندگی اسلامي در جامعه، افزود: فرهنگ ما برگرفته شده از آموزه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهکارهای دینی بسیاری است که باید در جهت تقویت ارزش‌هايي همچون احترام به بزرگتر، صله رحم، عفاف و حجاب در جامعه و خانواده برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.
رييس كارگروه فرهنگي و اجتماعي شهرستان ماسال، افزايش آمار طلاق در جامعه را بسيار نگران‌كننده دانست و يادآور شد: علت بسياري از طلاق‌ها در جامعه ريشه در عوامل اقتصادي همچون بيكاري، عدم آموزش مهارت‌هاي زندگي و آستانه تحمل پايين زوجين دارد.
قاسم‌نژاد با تاكيد بر آسيب شناسي دقيق معضلات اجتماعي و لزوم جلوگيري از پيامدهاي منفي آن تصريح كرد: فرهنگ‌سازي از طريق آموزش و استفاده از ابزارهاي تبليغاتي مناسب، نصب دوربين‌هاي مداربسته در اماكن عمومي و معابر شهري و اختصاص بودجه توسط شهرداري‌ها براي بهبود وضعيت فرهنگي و اجتماعي مي‌تواند به ارتقای اجتماعي جامعه و بهبود وضعيت امنيتي اجتماعي آن بيانجامد.
وي با اشاره به لزوم برنامه‌ريزي جهت ارائه شادي‌ها و تفريح‌هاي مطابق با ارزش‌هاي اسلامي در جامعه، خاطرنشان كرد: در شرايطي كه خلاء اين نوع شادي مجاز در جامعه وجود داشته باشد، شرايط براي ترويج ابتذال بين نوجوانان و جوانان فراهم مي‌شود./ایسنا