مدیرکل فرودگاه استان گیلان اعلام کرد: دو پروژه مهم و زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره برداری در هفته دولت است.

به گزارش ندای گیلان، غلامرضا کریم آقایی در گفت و گوی اظهار داشت: یکی از این پروژه ها شامل پروژه بهره برداری از سیستم روشنایی تقرب دقیق (PALS) است که با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در مدت دو سال اجرا و آماده افتتاح است.
وی اضافه کرد: همچنین پروژه احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شرب و ۱۷ هزار مترمربع محوطه سازی با ۵۰۰ موقعیت پارک خودرو از دیگر پروژه های قابل افتتاح است که با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام و آماده بهره برداری است.
کریم آقایی بیان کرد:فرودگاه سردارجنگل رشت با آمار جابجایی ۵۰۰ هزار مسافر در سال و ۱۰ مسیر پروازی از فرودگاه های مهم شمال کشور محسوب می شود.
در حال حاضر تعداد ۹۰ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و اصفهان صورت می گیرد .
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد و مجهز به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب است.