نعیمی گفت:یکی از مشکلات بنادر گیلان قرنطینه کالا است و این موضوع در بندر انزلی برطرف شده و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن آن در آستارا در حال انجام است

به گزارش ندای گیلان از آستارا،دومین جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با موضوع کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و مبادلات مرزی گیلان عصر دیروز در بندر مرزی این شهرستان برگزار شد.

سید علی نعیمی با اشاره به رشد 9 درصدی فعالیت بندر آستارا اظهار کرد: سال گذشته 200 هزار تن صادرات کالا از بندر مذکور انجام شده است.

وی یکی از مشکلات بازرگانان در آستارا را نبود اداره گذرنامه در بندر این شهرستان عنوان کرد و افزود: تمام امکانات برای استقرار اداره گذرنامه در بندر آستارا آماده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه مجری بندر آستارا بخش خصوصی است، تصریح کرد: احداث بندر جدید آستارا آغاز شده ضمن اینکه احداث یک انبار 3 هزار متری به اتمام رسیده است.

نعیمی از افتتاح اسکله جدید بندر آستارا به همراه یک انبار در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: جانمایی مصوبه منطقه آزاد در آستارا انجام شده است.

وی به اجرایی شدن کد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی در آستارا اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات بنادر گیلان قرنطینه کالا است و این موضوع در بندر انزلی برطرف شده و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن آن در آستارا در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به لایروبی بندر آستارا، اظهار کرد: در کمترین زمان، تجهیزات لایروبی در بندر آستارا استقرار پیدا می‌کند.