رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان سخت‌تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست، گفت: امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان؛عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: در آن روزها با شروع و تشدید تحریم های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید.

وی یادآور شد: اما با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته  شد، با وجود تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصادی غیر نفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و … انتظارات تورمی بالا رفته است.

همتی گفت: در روزهای آتی،   پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یک سال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: محاسبات و برآوردهای اداره بررسی های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: همان طور که قبلا گفتم شرایط دشوار است، اما روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی خاطر نشان کرد: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست.

رییس کل بانک مرکزی گفت: امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی افزود: همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش های تولید و صادرات این بار نیز پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزاران‌شان خواهد بود.