اواسط مهر ماه سازمان امنیت ملی و امنیت داخلی آمریکا به طور رسمی روسیه را به سرقت و انتشار ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات متهم کرد. به این ترتیب سازمان سیا نیز اعلام کرد که در حال آماده شدن برای آغاز یک حمله سایبری بزرگ علیه روسیه است. اکنون خبر جدیدی که توسط NBC منتشر […]

اواسط مهر ماه سازمان امنیت ملی و امنیت داخلی آمریکا به طور رسمی روسیه را به سرقت و انتشار ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات متهم کرد. به این ترتیب سازمان سیا نیز اعلام کرد که در حال آماده شدن برای آغاز یک حمله سایبری بزرگ علیه روسیه است. اکنون خبر جدیدی که توسط NBC منتشر شده نشان می‌دهد که ایالات متحده موفق شده به برخی از سیستم‌های کلیدی روسیه نفود کند و اگر روسیه بخواهد در انتخابات هفته جاری این کشور مداخله کند، آمریکا بلافاصله وارد عمل خواهد شد. با تک شات همراه باشید.

 

شبکه‌های مخابراتی، شبکه برق و سیستم‌های فرماندهی مورد استفاده در کرملین از جمله سیستم‌هایی هستند که آمریکا به آنها نفوذ کرده است تا در صورت اینکه به روشی خاص مورد حمله قرار گرفت آمادگی کافی داشته باشد.

 

با وجود اینکه زیرساخت انتخابات ایالات متحده دارای شکاف‌های امنیتی زیاد است که ماشین‌های رای گیری از رده خارج هستند، ماهیت غیرمتمرکز این انتخابات مانع تغییر نتیجه نهایی توسط هکرها خواهد شد.

 

امنیت دیجیتال به یکی از مهم ترین دغدغه‌های انتخابات اخیر آمریکا تبدیل شده است، گرچه مقامات ارشد آمریکایی انتظار ندارند که روسیه زیرساخت‌های حیاتی را مورد حمله قرار دهد اما برخی خرابکاری‌های سایبری دور از انتظار به نظر نمی‌رسد، برای مثال عرضه اسناد دروغین و کمپین‌های دیجیتال برای عرضه اطلاعات غلط.