فرمانده سپاه قدس گیلان از ملاقات مسئولان اعضای کنگره 8 هزار شهید این استان با مقام معظم رهبری خبر داد

به گزارش  ندای گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با تسلیت شهادت دو شهید مدافع حرم گیلان در روزهای اخیر، اظهار کرد: برپایی اجلاسیه‌های کنگره مذکور بسیار نزدیک است.

وی عملیاتی کردن فعالیت‌ها در برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: فضاسازی محیطی و شهرستانی بسیار مهم بوده و برنامه‌های خوبی در شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

عبدالله‌پور محل برگزاری چهار اجلاسیه نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان را در میدان شهدای ذهاب رشت عنوان کرد و یادآور شد: هماهنگی برای هدایت و استقبال مهمانان مهم بوده و در اولویت برنامه‌ها است.

وی به اجرای بسیاری از فعالیت‌ها در راستای نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اشاره کرد و افزود: برخی از اقدام‌ها باقی مانده و باید به اجرای فعالیت‌ها سرعت دهیم.

به گفته وی، بعد از ظهر 11 اردیبهشت ماه امسال اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان فعالیت برای شهدا را لذت‌بخش خواند و گفت: این امر موجب برکت در زندگی شخصی، اداره‌ها و استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته عمران در حال آماده‌سازی میدان شهدای ذهاب رشت برای برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان است، خاطرنشان کرد: این میدان سرپوشیده می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان حمل و نقل برای سه اجلاسیه قبل از برگزاری اجلاسیه اصلی را بسیار مهم خواند و متذکر شد: یک گروه از قرارگاه شهید رجایی برای ایجاد سازه‌های فضایی در میدان شهدای ذهاب رشت مستقر شدند.

عبدالله‌پور از پیش‌بینی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و رزمی برای کنگره مذکور خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه فرهنگی با 40 غرفه در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان از ملاقات مسئولان اعضای کنگره 8 هزار شهید این استان با مقام معظم رهبری خبر داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای ملاقات با مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی سخنران اصلی کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان را یکی از روسای سه قوه عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی با آیت‌الله قربانی امام جمعه رشت احتمال سخنرانی از مراجع تقلید برای سخنرانی در کنگره امکانپذیر است.

عبدالله‌پور متذکر شد: اراده کامل برای برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در مسئولان این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه رزمی به منظور اجرای عملیات کربلای 5 شب‌ها در جاده تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: تا کنون یک‌هزار کامیون شن‌ریزی انجام شده است.