در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ کاروان مهر با نشاط برای توزیع وسایل و تجهیزات ورزشی امروز دوشنبه به مدارس استان گیلان اعزام شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان  در حاشیه اعزام کاروان مهر با نشاط در گفتگویی  اظهار داشت: اعزام کاروان مهر با نشاط به منظور توزیع تجهیزات ورزشی و سلامت در قالب ۱۲ وانت به واحدهای آموزشی استان با اولویت مناطق کم برخوردار انجام گرفته است.

نادر جهان آرای افزود: این تجهیزات شامل توپ های ورزشی، جعبه کمک های اولیه، بسته های آموزشی و ورزشی برای مدارس دوره ابتدایی، چارت های بینایی ، انواع سطل ها و لباس های ورزشی  است.

وی ارزش ریالی این تجهیزات ورزشی را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: این تجهیزات و وسایل ورزشی در  ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی مناطق مختلف آموزش و پرورش گیلان توزیع می شود.

وی با بیان این که توسعه و ترویج ورزش در بین دانش‌آموزان از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان گیلان است، خاطر نشان کرد: بایستی با افزایش فعالیت های بدنی دانش آموزان در مدارس،  زمینه سلامتی آنها را بیش از پیش فراهم کنیم.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۶۹۷ نفر در مقطع ابتدایی، ۸۸ هزار و ۷۴۳ نفر در دوره اول متوسطه و ۷۳ هزار و ۷۵۷ دانش آموز در دوره دوم متوسطه در استان گیلان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.