فتح اللهی از محاصره آب در برخی روستاهای شهرستان خبر داد که با اعزام قایق روند کمک رسانی در حال انجام است و خاطر نشان کرد: بیشترین مشکل در دهستان تنیان رخ داده که هم رانش جاده و هم حجم آبگرفتگی زیاد و هم قطع شدن راه ارتباطی را تاکنون داشته است.

به گزارش ندای گیلان،مهندس فتح اللهی در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان صومعه سرا که صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد گفت: با توجه به سیلاب هفته گذشته برخی گلوگاهها و نقاط بحران خیز شناسایی شد که با اقدامات انجام شده از حجم سیلاب در آن مناطق کاسته شد.

وی دلایل اصلی افزایش خسارت و بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها در بارندگیهای شدید را اینطور تشریح کرد: اختلاف سطح جاده ضیابر با زمینهای اطراف/ عدم ظرفیت آبروها و کانالهای تعبیه شده در مسیر جاده/ طراز منفی خانه ها نسبت به جاده های اصلی و فرعی / رعایت نکردن حریم رودخانه ها توسط افراد/ حجم زیاد زباله های ریخته شده در رودخانه ها که موجب مسدد کردن معابر آب رو و گلوگاه ها شد.

فرماندار صومعه سرا از بازدید بیش از ۱۲ نقطه بحرانی شهرستان در بامداد امروز خبر داد و افزود: اعضای کمیته بحران هرچه در توان داشتند به میدان آوردند که این شایسته تقدیر است.

فتح اللهی با بیان اینکه حجم این بارندگی از بارندگی هفته گذشته بیشتر بوده تصریح کرد اگر تجهیزات و ماشین آلات ما کامل تازه و بروز تر باشد میتوان میزان خسارت را کاهش داد.

وی از محاصره آب در برخی روستاهای شهرستان خبر داد که با اعزام قایق روند کمک رسانی در حال انجام است و خاطر نشان کرد: بیشترین مشکل در دهستان تنیان رخ داده که هم رانش جاده و هم حجم آبگرفتگی زیاد و هم قطع شدن راه ارتباطی را تاکنون داشته است.

به گفته فرماندار صومعه سرا در شهر ها نیز آبگرفتگی و پس زدن آب از فاضلابها وجود دارد که هم اکنون عوامل مربوطه در حال عملیات هستند.

وی افزود؛ لایروبی رودخانه سیاه درویشان به کمک ما آمد و موجب جلوگیری از آبگرفتگی این روستا شد و حال آنکه همین لایروبی در زمان خود با مشکلات و موانع بسیاری انجام شده بود.

گفتنی است تا این لحظه ۲۶ روستا در سه بخش مرکزی، تولمات وکمیرزاکوچک دچار سیلاب شده که حدودا ۱۹۰ واحد مسکونی را مورد آسیب قرار داده است(این آمار قطعی نبوده و آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد).