ندای گیلان:رییس پلیس فتا شهرستان فردیس از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد خویشاوندی اقدام به تخلیه اینترنتی 65 میلیون ریالی حساب بانکی کرده بود، خبر داد. سرگرد علی حیدری افزود: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای شهرستان فردیس به پلیس فتا در خصوص شکایت شخصی به نام (م) مبنی بر […]

ندای گیلان:رییس پلیس فتا شهرستان فردیس از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد خویشاوندی اقدام به تخلیه اینترنتی 65 میلیون ریالی حساب بانکی کرده بود، خبر داد.

سرگرد علی حیدری افزود: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای شهرستان فردیس به پلیس فتا در خصوص شکایت شخصی به نام (م) مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی به مبلغ 65میلیون ریال رسیدگی به موضوع بررسی پرونده در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. وی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی از شاکی مشخص شد که از طریق دریافت پیامک بانکی متوجه برداشت 65 میلیون ریال از حسابش شده است . حیدری افزود: کارشناسان بلافاصله وارد عمل شده و در مرحله اول با بررسی حساب بانکی شاکی دریافتند که تمام برداشتها بصورت خرید اینترنتی صورت گرفته است بنابراین در اقدام دیگری با استعلام از شرکت اینترنتی مربوطه موفق به شناسایی متهم شدند که با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. رییس پلیس فتا شهرستان فردیس گفت: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه جرمی شد و خود را بی اطلاع از سرقت صورت گرفته نشان می داد اما در مواجهه با شاکی به ناچار لب به اعتراض گشود . وی بیان داشت : متهم اعتراف کرد مدتی پیش بنا به درخواست شاکی رمز اینترنتی حسابش را فعال کرده و با توجه به اینکه شماره کارت و رمز دوم حساب وی را در اختیار داشته اقدام به خرید اینترنتی از حساب بانکی مالباخته می کند. وی همچنین از نگهداری رمز بانکی در کنار کارت های عابر بانک جدا خودداری کنند، مشخصات بانکی خود را هرکز در اختیار افراد غیر قرار ندهند و امورات اینترنتی مربوط به بانک خود را شخصا انجام دهند تا از بروز هر گونه سرقت اینترنتی جلوگیری شود.

ایرنا