نماینده رودبار با مثبت ارزیابی کردن تاثیر تشکیل شورای عشایری در این شهرستان بر لزوم افزایش اعتبارات امور عشایری استان گیلان تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان

از رودبار،محمد صالح ضیایی در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به وجود عشایر و دامداران کوچنده زیاد در رودبار از تشکیل شورای عشایر در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: رودبار بیست درصد خاک استان و رتبه نخست مراتع را دارد و دامداران کوچنده زیادی هم در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارند که از امور عشایری استان انتظار داریم کمکهای خود را به رودبار ویژه نماید.

ضیایی تاکید کرد: در تشکیل شورای عشایری دیگاهها و نظرات بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی هم مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مؤثر عشایر و دامداران در تولید تصریح کرد: در تسهیل سازی امور مربوط به عشایر اهتمام داشته باشیم و در مراتع و اسکان دامداران نگاه مهربان داشته باشیم.

فرماندار افزود: به مراجعان و دامداران و درخواستهای آنان منابع طبیعی با رعایت الزامات قانونی همکاری وکمک شود.

نماینده رودبار هم در این جلسه گفت: بخشهای مرکزی، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام رودبار شاخص های عشایری را دارد.

منوچهر جمالی افزود: شهرستان رودبار همکاریهای لازم را جهت تشکیل شورای عشایری خواهد داشت وکار مبارکی است که می تواند مشکلات مربوط به دامداران کوچنده در خصوص نهاده ها، تمهیدات، آبشخور و موارد متعدد مساعدت کند.

مدیر امور عشایری گیلان نیز در این جلسه گفت: تا دو ماه آینده مطالعات مربوط به امور عشایری رودبار انجام می شود.

هادی زاده افزود: اگر چه اعتبارات امور عشایری گیلان به دلیل پائین بودن شاخص ها کم است ولی برای امور مربوط به عشایر رودبار اعتبار اختصاص داده و کمک می کنیم.