روابط عمومی گاز گیلان با آغاز فصل سرما و بجهت تنویر افکار عمومی در خصوص محاسبه گازبها اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش ندای گیلان، روابط عمومی گاز گیلان با آغاز فصل سرما و بجهت تنویر افکار عمومی در خصوص محاسبه گازبها نكات ذيل را به استحضار مي رسد:

براساس دستورالعمل شركت ملي گاز ايران،  براي محاسبه گاز بها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسيم مي شود كه فصل سرد از تاريخ  16 آبانماه تا پايان 15 فروردین ماه و مابقي سال به عنوان فصل گرم تعريف مي شود.

از آنجائيكه در فصل سرد مصرف گاز بيشتر مي شود به جهت رفاه حال مشتركين عزيز نرخ پايه گاز از حداقل 1500 ریال در فصل گرم  به حداقل 441 ريال کاهش می یابد كه بصورت پلكاني متناسب با نوع اقليم و ميزان مصرف تا ميزان 4830 ريال در نوسان مي باشد. لذا هر اندازه مشترك كمتر و بهينه تر مصرف نمايد مشمول پرداخت قيمت گاز كمتر و در صورت مصرف بيشتر و با قرار گرفتن در پله هاي بالاتر مشمول پرداخت گازبهاي بيشتر به صورت پلكاني در فصل سرد مي شود.

لازم به ذكر است نرخ گازبها که از سال 94 بدون تغییر مانده بود، از تاریخ 29 خرداد 97، حداکثر 15 درصد افزایش یافت که این میزان به موارد فوق افزوده می گردد.

شهرهاي استان گيلان بلحاظ آب و هوايي به سه اقليم تقسيم مي گردند كه در  اقليم 1 شهرهاي بره سر و جيرنده، در اقليم 2 شهرهاي پره سر، حويق، ديلمان، شاندرمن، لوشان، ليسار، ماكلوان، ماسال، املش، رانكوه، چوبر ، لوشان، رحیم آباد و اسالم و مابقي شهرهاي استان در اقليم 3 قرار مي گيرند كه اين اقليم بندي توسط شركت ملي گاز ايران با همكاري سازمان هواشناسي تنظيم مي شود و در اختيار شركت هاي گاز استاني نمي باشد.

در پايان از همه مشتركين عزيز خواهشمند است با رعايت نكات ايمني و استفاده از وسايل گازسوز استاندارد و رعايت توصيه هاي مصرف بهينه ، با مديريت مصرف علاوه بر كاهش هزينه پرداختي بابت مصرف گاز، اين انرژي پاك را براي نسل هاي آينده حفظ نمائيم.

در ذیل جدول اقلیم بندی شهرها و میزان گازبها را مشاهده می کنید: