ضرغامی تأکید کرد، پس از انتخابات دیگر ارتباطی با این جبهه ندارد. وی با بیان این که اصولگرایان مانند تیم فوتبالی هستند که سال ها مربی خوب نداشته‌اند، ادامه داد: انتخابات بلای جان وحدت نیروهای اصولگراست.

به گزارش ندای گیلان به نقل از روزنامه خراسان،عزت ا… ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به این که 99 درصد مطالب مطرح شده در قرارهای صبحانه اش با چهره های فرهنگی و سیاسی قابل انتشار نیست، می گوید به جز دیدار با محمد علی زم و رابعه اسکویی، دیگر دیدارهایش به درخواست طرف مقابل بوده است. او که یک گفت و گوی تفصیلی با خبرگزاری مهر داشته، در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارید جریان جبهه مانندی در میان نیروهای انقلاب با محوریت خودتان ایجاد کنید؟ گفت: این مسئله، رسالت امروز من نیست. من فکر می کنم باید از راهکارهای کلیشه ای بیرون بیاییم و بگوییم چه چیزی در جامعه کم داریم. وی با اشاره به این که برای انتخابات مجلس، هیچ اقدام خاصی انجام نداده ام، درباره این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت می‌کند یا نه؟ تنها به این گفته بسنده کرد که «تا ۱۴۰۰، کی مرده، کی زنده!»
این چهره سیاسی درباره این که گاهی مواضعی می گیرد که از آن به اصلاح طلبی یا اعتدال تعبیر می شود، این طور توضیح داد: اصلاً من به راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدال به معنای رایج آن تعلقی ندارم. اصولگرایی و اصلاح طلبی از همان ابتدا پوست خربزه بوده اند؛ چه بسا چهره های مطرح اصولگرا که اصلاً شاخصه های اصولگرایی را در زندگی شخصی و رفتارو کلام شان ندارند و وقتی با آن ها سلام و علیک می کنید، انگار از آسمان به کف زمین افتاده اند!
وی افزود: بسیاری از اصلاح طلبان هم خیال می کنند که مترقی اند و نگاه اصلاح گرایانه به معنایی که من هم آن را قبول دارم، دارند اما اصلا حرفی برای گفتن ندارند و دارند نان برند اصلاح طلبی و نان رفتارهای بد اصولگرایان را می خورند؛ به این معنی که مردم به طور سلبی وقتی سمت اصولگرایان نمی روند، بنابراین سمت اصلاح طلبان می روند! اعتدال هم به همین صورت است. من به طور کلی این کلمات را بیشتر یک جور “دکان” می بینم!
پس از انتخابات دیگر ارتباطی با جمنا ندارم
ضرغامی تأکید کرد، پس از انتخابات دیگر ارتباطی با این جبهه ندارد. وی با بیان این که اصولگرایان مانند تیم فوتبالی هستند که سال ها مربی خوب نداشته‌اند، ادامه داد: انتخابات بلای جان وحدت نیروهای اصولگراست. چرا؟ چون هرگاه می خواهند کنار هم بنشینند و با هم چای بخورند! و چهار تا کار درست و حسابی انجام دهند، انتخابات بعدی می رسد و می گویند قرار است این فرد کاندیدا شود یا آن فرد!
تلگرام حمایت و دوپینگ فنی و سیاسی شد
وی در پاسخ به این که آیا قصد ایجاد روزنامه یا خبرگزاری دارد؟ گفت: نباید این گونه صحبت کنم اما حالش را ندارم (خنده) چون احساس می کنم بعضی حرف ها را خودم به تنهایی، می توانم دقیق تر مطرح و بیان کنم. ضرغامی با طرح این سخن که «فضای مجازی آمده تا انقلاب اسلامی را نجات بدهد» افزود: در کلان موضوع وقتی نگاه می کنم، می بینم انقلاب اسلامی به توانمندی فضای مجازی نیاز داشت تا مردم یک نفسی بکشند؛ یعنی یک سری حرف ها زده شود و از انحصار عده ای دربیاید. در عین حال به گفته او چند سال قبل، در یک مقطعی بی توجهی شد و یک پیام رسان خارجی (اشاره به تلگرام) حمایت و دوپینگ فنی و سیاسی شد و این یک پیام رسان خارجی این قدر گسترده شد.