سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه مسئولان در سطوح ملی و استانی با جدیت در مسیر توسعه کشور و رضایتمندی مردم گام برمی دارند، تصریح کرد: مشارکت و همکاری مردم آگاه گیلان با مسئولان بسیار خوب ، موثر و قابل توجه است، لذا آنان شایسته بهترین ها هستند.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، ارسلان زارع در مراسم افتتاح همزمان ۳۳ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: یکی از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی ایران ، سبک مدیریت اسلامی با توکل بر خدا، جهد و تلاش زیاد و موثر در انجام امور همراه با حفظ کرامت انسانی همه ی افراد جامعه است.

وی  با بیان اینکه مسئولان در سطوح ملی و استانی با جدیت در مسیر توسعه کشور و رضایتمندی مردم البته با همکاری آنان و با همراهی بخش خصوصی گام برمی دارند، تصریح کرد: مشارکت و همکاری مردم گیلان با مسئولان خوب، موثر و قابل توجه است، لذا آنان شایسته بهترین خدمات هستند.

وی افتتاح همزمان ۳۳ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان در روز جاری را یکی از اقدامات خوب شرکت آب و فاضلاب  برای استان خواند و گفت: به طور کلی شاخصه های پوشش آب آشامیدنی در شهرهای گیلان مطلوب است به طوریکه میانگین پوشش آب در بین سهرهای کشور ۹۹.۶ درصد بوده اما این شاخص در گیلان با نرخ ۹۹.۹۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

زارع تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان در عرصه آب آشامیدنی تاکنون تخصیص یافته و امیدوارم پیمانکاران در زمان معین نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه خطوط انتقال آب به شهرها باتوجه به افزایش جمعیت و گسترده شدن محلات جدید در شهرها افزود: اجرای این برنامه باید همجنان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری باشد.

وی بر لزوم تسریع در اجرای پروژه ارتقاء مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب از 3 به 6 متر مکعب در ثانیه تاکید کرد و گفت: در این خصوص بالغ بر  168 میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

سرپرست استانداری گیلان در پایان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه آب روستایی بیان کرد: در حوزه آب روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده و در حال اجرا است اما مشکلاتی هم در چند شهرستان وجود دارد  که برای حل آنها و بهبود شاخص ها در حوزه آب روستایی باید اقدامات موثری صورت گیرد.