رئیس سازمان گیلان با اشاره به اشتغال ۳۲۸ هزار نفر در کسب و کارهای صنفی، گفت: بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،تیمور پورحیدری در نشست با فعالان کسب و کارهای صنفی و تجاری گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۳۲۸ هزار نفر در کسب و کارهای صنفی اشتغال دارند، اظهار کرد: بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تأمین اقلام اساسی و قابل عرضه این واحدهای صنفی در مبادی رسمی توسط ۱۷۶ شرکت پخش در استان انجام می‌شود که این زنجیره را تکمیل می‌کند.

پورحیدری با اشاره به اینکه هیئت رئیسه اتاق‌های صنفی و بازاریان در اجرای مردمی سازی توزیع یارانه‌ها نقش بسزایی داشتند، عنوان کرد: در تنظیم و تعادل بازار و برون رفت از التهابات ناشی از طرح بزرگ اقتصادی دولت اصناف و کسبه در خط مقدم طرح بودند.

رئیس سازمان صمت گیلان از احداث شهرک صنفی خدمات خودرویی در آینده نزدیک در استان خبر داد و اضافه کرد: این شهرک با هدف ساماندهی صنوف خودرویی به صورت مجموعه کامل در خارج از شهر رشت ایجاد می‌شود.

وی افزود: گیلان استانی پیشتاز در بحث ثبت شناسه کالا، سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و تأمین زنجیره مالی در کل کشور است.

پورحیدری در ادامه از راه اندازی یک شهرک فناوری و شهرک نساجی در شمال کشور در محل فعلی شرکت صنایع پوشش خبر داد و افزود: راه اندازی این دو واحد تا حد قابل توجهی به انتظار و مطالبات مردم و مسئولین در حوزه اشتغال پاسخ می‌دهد.