حمیدرضا علی‌اکبری با اشاره به اینکه کلید اصلی معضل زندانی، خانواده زندانی و زندانی آزاد شده، اشتغال است، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اصلاح و تربیت در حوزه مراقبت پس از خروج زندانی عملکرد موفقی داشته است.

ندای گیلان:حمیدرضا علی‌اکبری با اشاره به اینکه کلید اصلی معضل زندانی، خانواده زندانی و زندانی آزاد شده، اشتغال است، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اصلاح و تربیت در حوزه مراقبت پس از خروج زندانی عملکرد موفقی داشته است.

وی بازگشت به زندان زندانیان آزاد شده در جهان را 30 درصد عنوان کرد و افزود: بازگشت به زندان در ایران 22 درصد اعلام شده و کمتر از مقیاس جهانی است.

علی‌اکبری با تاکید بر مراقبت پس از زندان، بیان کرد: مشاوره، آموزش و کمک به اشتغال سه محور مراقبت از زندان محسوب می‌شود.

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان‌ها به بازگشت 2.7 درصدی زندانیان به زندان‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور نشان می‌دهد مشکل اصلی مردم اشتغال است.

وی توانمند کردن زندانیان و خانواده‌ها آنها را از برنامه سازمان‌های حمایت از زندانیان خواند و تصریح کرد: حمایت از خانواده زندانیان گداپروری نیست.

علی‌اکبری خواستار فراهم کردن شرایط برای ایجاد اشتغال زندانیان در زندان‌ها شد و اظهار کرد: زندانی با حرفه‌آموزی و اشتغال می‌تواند به خانواده خود کمک کند.

*مسائل مالی بیشترین جرایم زندانیان غیر عمد گیلان

مدیرکل زندان‌های گیلان نیز در جمع خبرنگاران جرم 8.5 درصد از زندانیان گیلان را غیر عمد عنوان کرد و گفت: مسائل مالی بیشترین جرایم زندانیان غیر عمد در استان را تشکیل می‌دهد و تصادفات در رتبه دوم است.

سید حمید حسینی به آزادی 473 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد 300 نفر در بنیاد تعاون ایجاد اشتغال داشتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع برای دو هزار نفر از زندانیان گیلان ایجاد اشتغال شده است، تصریح کرد: سال گذشته تعداد 189 نفر از زندانیان جرایم عمد در استان آزاد شدند.

حسینی کمک به زندانیان در گیلان را دارای تنگناهایی خواند و بیان کرد: مساعدت خیران و مسئولان در حمایت از خانواده زندانیان اثرگذار است.

مدیرکل زندان‌های گیلان خواستار کاهش مشکلات ناشی از حبس زندانیان شد و اظهار کرد: ایجاد اشتغال به‌ویژه اشتغال خانگی در توانمندی خانواده زندانیان حائز اهمیت است.