ندای گیلان به نقل از ایسنا: قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلابی ماندن در شرایط سخت کنونی در سایه ولایت‌پذیری و تکیه بر عنصر وحدت و بصیرت امکان‌پذیر است.  آیت‌الله مقتدایی در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضور آگاهانه مردم در […]

ندای گیلان به نقل از ایسنا: قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلابی ماندن در شرایط سخت کنونی در سایه ولایت‌پذیری و تکیه بر عنصر وحدت و بصیرت امکان‌پذیر است.

 آیت‌الله مقتدایی در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضور آگاهانه مردم در صحنه و مجاهدت آنها به ثمر نشسته و قطعا با حمایت مردم و تقویت ارتباط مسئولان با آحاد مردم و صداقت آنها در بیان واقعیت‌ها تداوم پیدا خواهد کرد.

وی یکی از ویژگی‌های امام راحل را در آغاز نهضت تاریخی‌شان روراستی و داشتن صداقت و حضور در بین اقشار مختلف مردم اعلام و خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران نظام اسلامی هر وقت از این مردم فاصله گرفتند قطعا با ناکامی و شکست روبرو شدند در حالی که اصل حاکمیت اسلام اعتقاد راستین به حضور مردم در همه صحنه‌ها و عرصه‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های امام راحل در آغاز مبارزه با رژیم شاهنشاهی بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب با دست خالی شاه را مقهور قدرت واقعی این ملت کرد تا همه بدانند که شاه مملکت که تا بن دندان مسلح از سوی آمریکا و همدستان منطقه‌ای مورد حمایت قرار می‌گرفت چگونه در برابر عظمت و قدرت مردم خوار و ذلیل شد.

آیت‌الله مقتدایی تبعیت از امام و رهبری انقلاب را در کنار تبعیت از احکام الهی و توجه به مبانی ارزشی قرآن و اسلام لازمه انقلابی ماندن در شرایط کنونی توصیف کرد و افزود: این ملت 40 سال است که با صداقت و در عین حال هوشیاری و بصیرت تمام در برابر همه طراحی‌های پیچیده دشمن در صحنه پابرجاست و هیچ کس نمی‌تواند این نظام را مورد تهدید و هجمه قرار دهد.

وی تصریح کرد: روحانیون ما اگر می‌خواهند همچنان طوفنده و بالنده در مسیر انقلاب بمانند باید هر چه بیشتر خود را به مردم نزدیک کنند تا بتوانیم یکی پس از دیگری طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان را که به حد اعلای خود رسیده خنثی و دفع کنیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ یکی از سیاست‌های استکبار جهانی را در شرایط کنونی دامن زدن به اختلاف داخلی و ناامید کردن مردم به آینده توصیف کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مردم دلسرد شوند بلکه با مراقبت از وحدت و همدلی‌ها شایسته است به سمتی حرکت کنیم تا با توانی مضاعف‌تر در همه صحنه‌های انقلاب حاضر و مهیا باشیم.

آیت‌الله مقتدایی همچنین در همایش فصلی روحانیون در اردبیل اظهار کرد: در این مقطع وظیفه روحانیون با توجه به جایگاه ارزشمند نظام اسلامی و تبیین و روشنگری‌ها در این زمینه بسیار سنگین است به طوری که در قرآن کریم و احکام الهی به اهمیت و جایگاه خطیر علما و روحانیون تاکید شده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره یوسف و احزاب در باب اهمیت رسالت انبیای الهی در اطاعت خداوند و بشارت مردم به زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی و انذار آنها از گناه و معاصی، خاطرنشان کرد: به مانند انبیا و اولیای الهی رسالت ما نیز دعوت الی‌الله است به طوری که در این ماموریت باید حقایق و ارزشمندی جایگاه توحید و تبیین دین الهی بیان شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما باید با برهان و دلیل مردم را به سمت راستی و حقیقت سوق دهیم چرا که اگر احدی از مردم در جامعه اسلامی از دین الهی و راه سعادت دور باشد قطعا گناه آن به گردن ماست در حالی که باید از ظرفیت مساجد، منابر، سخنرانی‌ها، تالیف کتاب و … استفاده کنیم تا ارشاد و هدایت مردم به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

آیت‌الله مقتدایی افزود: در عصر معاصر و با مجاهدت امام راحل و همراهی مردم نظامی بر پایه دین الهی و احکام شرعی شکل گرفته و در چنین شرایطی باید همه تلاش کنیم تا احکام اسلام و شرع الهی برپا شود تا در همه زمینه‌ها بتوانیم دین الهی را ساری وجاری کنیم.

وی محوریت این حکومت را ولایت فقیه به اذن امام عصر (عج) برشمرد و بیان کرد: اگر امروز دشمنان این نظام مخالف خط ولایت فقیه هستند به دلیل آن است که نمی‌توانند حکم ولی را که حکم صادق و در مقام امام است پذیرش کرده و قبول کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این 40 سال به برکت نفس امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه تمام طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان به هم ریخته و آنها که دل به فروپاشی نظام اسلامی بعد از رحلت امام بسته بودند با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری این نظام کید و نیرنگ‌شان خنثی شده است.

دبیر دوم حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز به برکت همین انقلاب و رهبری فرزانه آیت‌الله خامنه‌ای ما حتی با قاطعیت و توان مضاعف در آشوب‌ترین منطقه صاحب اقتدار و عظمت هستیم و ضرورت دارد در چنین شرایطی قدر نظام اسلامی را بیشتر بدانیم. امروز مفهوم حقیقی دعوت الی‌الله حفظ نظام و حمایت از ارکان آن است چرا که اندیشمندان و متفکران غرب و استکبار جهانی تمام تلاش و همتشان را به کار گرفته‌اند تا این نظام الهی را به زیر بکشند اما ضرورت دارد همه از اصل نظام و ارکان آن حمایت کنیم.

وی روحانیت را در راس امور برای جلب اعتماد مردم و حاضر شدن در بین مردم دانست و افزود: این موضوع بسیار خطرناک است که روحانیون ما با مسجد و مردم غریبه باشند و یا تنها به هنگام وقت نماز آن هم با تاخیر در مساجد حاضر شوند در حالی که شایسته است علما و روحانیون ما در بین مردم به صورت مرتب حاضر شده و حتی به سوالات و ابهامات ذهنی آنها پاسخ دهند.

عضو مجمع خبرگان رهبری اضافه کرد: همه قبول دارند که مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه بیکاری رنج می‌برند و باید مسئولان در حل این مشکلات جدی باشند اما باید بدانیم مردم همیشه در صحنه هستند و همچون یوم‌الله 22 بهمن حضور باصلابت خود را به نمایش گذاشته و با چنگ و دندان از این نظام حمایت می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی در پایان گفت: اسلام منهای روحانیت بی‌مفهوم است و ضرورت دارد روحانیت همراه با مردم تلاش کنند تا توطئه دشمنان را در همه جبهه‌ها بشکنند چرا که هیچ قدرتی نمی‌تواند در صفوف به هم فشرده مردم خللی ایجاد کنند.

[ad_2]

Source link