پس از روی کار آمدن مالک جدید ملوان،دعوا بر سر آمدن مربیان بزرگ به انزلی آغاز شد که پس از یک رفت و برگشت کوتاه حمید استیلی سکاندار قوی سپید انزلی چی ها شد. اما رییس هیئت مدیره باشگاه ملوان از قرارداد این مربی نام آشنا سخن می گوید.

به گزارش ندای گیلان: پس از روی کار آمدن مالک جدید ملوان،دعوا بر سر آمدن مربیان بزرگ به انزلی آغاز شد که پس از یک رفت و برگشت کوتاه حمید استیلی سکاندار قوی سپید انزلی چی ها شد. اما رییس هیئت مدیره باشگاه ملوان از قرارداد این مربی نام آشنا سخن می گوید.
هر مربی لیگ برتر در فصل گذشته به طور متوسط در هر ماه ، بین 12 میلیون و پانصد هزار تا 83 میلیون تومان دریافت کرده است… اگر این افراد از بخش خصوصی حقوق می گیرند که خود دانند و کارفرمایشان اما اگر از بخش عمومی دستمزد می گیرند،باید آنها هم تابعی از قوانین و مقررات دستمزدهای مصوب باشند ، درست مانند سایر کارمندان و کارگران.
آماری که درباره میزان دستمزدهای مربیان فوتبال لیگ برتر ایران در فصل گذشته لیگ منتشر شده ، نشان می دهد که هر مربی لیگ به طور متوسط در هر ماه ، بین 12 میلیون و پانصد هزار تا 83 میلیون تومان دریافت کرده است.

بر اساس آنچه “جام جم” (وابسته به صدا و سیما) منتشر کرده ، مربیان 17 تیم لیگ برتر (لیگ برتر 18 تیم دارد که در فصل پیش 17 تیمش متعلق به بخش عمومی بوده اند)، در فصل گذشته فوتبال ایران قریب به 8 میلیارد تومان از بیت المال پول گرفته اند ؛ به جدول زیر توجه فرمایید:

این ارقام نجومی در حالی به مربیان فوتبال ایران پرداخت می شود که دیگر حقوق بگیران بیت المال یعنی کارمندان و کارگران دولت و شرکت های بخش عمومی ، عمدتاً مبالغی بین 500 هزار تا 700 هزار تومان در ماه دریافت می کنند که مجموع دریافتی شان در طول یک سال به 10 میلیون تومان هم نمی رسد. حال بماند افرادی که با حقوق های زیر 500 هزار تومان و ته فیش های بسیار ناچیز گذران زندگی می کنند.

اگر کارمندی با ارزش پول امروز ، ماهانه 700 هزار تومان بگیرد ، کل دریافتی او در طول 30 سال خدمتش که یک عمر محسوب می شود 252 میلیون تومان می شود که از دریافتی یک سال بسیاری از مربیان لیگ در یک سال ، کمتر است! این ، کجایش با عقل و عدالت همخوانی دارد؟!

این در حالی است که کامندان و کارگران حقوق بگیر ، 12 ماه سال را باید هر روز حداقل 8 ساعت کار کنند ولی کل لیگ برتر ، فقط 34 هفته است.

این ارقام بی حساب و کتاب در حالی از کیسه ملت خرج مربیان چند تیم محدود می شود که برای افزایش مثلاً 10 درصدی حقوق کارمندان و کارگران ، دهها جلسه در سطح کارشناسان و وزرا و هیات دولت برگزار می شود و بدون مصوبه کابینه ، یک ریال هم به حقوق کارمندان و پاداش و اضافه کاری آنها افزوده نمی شود. آن وقت آقایان میلیادرها تومان پول ملت را بدون هیچ گونه ظابطه منطقی بین چند مربی انگشت شمار تقسیم می کنند و نکته جالب ماجرا هم اینجاست که همیشه هم طلبکارند.

پس از روی کار آمدن مالک جدید ملوان،دعوا بر سر آمدن مربیان بزرگ به انزلی آغاز شد که پس از یک رفت و برگشت کوتاه حمید استیلی سکاندار قوی سپید انزلی چی ها شد.

اما رییس هیئت مدیره باشگاه ملوان از قرارداد این مربی نام آشنا سخن می گوید.

رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی با بیان اینکه قرارداد استیلی در هیات استان گیلان ثبت شده است، گفت: فعلا قصد ندارم مبلغ قرارداد استیلی را اعلام کنیم.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرگزاری مهر بابیان اینکه مبلغ قرارداد استیلی فعلا اعلام نمی‌شود، گفت: قرارداد ما با حمید استیلی بر پایه همکاری دوستانه برای رهایی ملوان از شرایط فعلی است و قعلا قصد نداریم مبلغ قرارداد وی را اعلام کنیم.

رئیس هیات مدیره ملوان با اشاره به اینکه آنچه که در سایر قراردادها مرسوم بوده در قرارداد استیلی نیز اعمال شده است، افزود: تمام تلاش ما این است که وضعیت باشگاه به شکل مطلوبی نظم و نظام پیدا کرده و در گام بعدی مسائل مالی آن را نیز مرتفع سازیم.

وی افزود: مهمترین برنامه ما برای ملوان تجدید ساختار سازمانی و بخصوص توجه ویژه به تیم‌های پایه و تقویت آن است. تیم‌های پایه جزو ثروت هر باشگاه محسوب می‌شود و با تولید بازیکن در تیم‌های پایه هرباشگاه می‌توان تیم بزرگسالان آن باشگاه را تقویت کرده و نتایج مطلوبی را در دراز مدت به دست آورد.

دنیامالی در خاتمه گفت: امیدوارم تیم ملوان در بازی مقابل استقلال اهواز با برد شیرینی که به دست خواهد آورد هم سه امتیاز خانگی کسب کرده و هم شادی را به هواداران پرشور این تیم هدیه کند.
منبع: تابناک گیلان