عاقل منش گفت:زمان استیضاح سرمایه گذار از محیط فاصله می گیرد و فرصت سرمایه گذاری نیز از بین می رود و یا فاصله می گیریم

به گزارش ندای گیلان،محمدحسن عاقل منش عضو دوره های دوم و سوم شورای شهر رشت در گفت و گو یی در باره استیضاح شهردار رشت بیان داشت: برکناری شهردار طبق مقررات جزو وظایف آن ها است و  این اصل بدیهی است که باید به آن احترام بگذاریم. در دوره ای که در شورا بودم ما نیز از این اهرم قانونی استفاده کردیم ، وقتی دیدیم که چاره ای نیست و یا فکر کردیم که شهردار  دارد  از روند کاری خودشان منحرف می شوند اقدام به استیضاح کردیم  و در حال حاضر نیز  این در استان و کشور وجود دارد.، این تجربه را  شورای چهارم نیز  داشتند،مدتی نیز سرپرستی گذاشتند  و بعد نیز لابی و بحث و جدل بر سر شهردار جدید که نهایتا شهردار فعلی انتخاب شده است.

عاقل منش  ادامه داد: در مدتی که استیضاح مطرح می شود عملا چند ماه از وقت بحث ارزشمند شورا گرفته می شود و همگی ذهن و فکر و حتی ابتکارات و خلاقیت ها به این جلب می شود که چگونه شهردار را برداریم  و یا چگونه دفاع کنیم و این فکر برای عمرانی و کارهای خلاقانه صرف نمی شود. وی افزود: کمیسیون های تخصصی تعطیل می شود و در آن جا نیز مسیر بحث به سمت همین موضوعات و تبادل نظر در رابطه با آن می رود. وی در ادامه گفت: نکته دیگر که این هم از آسیب هاست که من نیز در دوره های خودم دیدم و در این دوره نیز تجربه می کنیم این است که متاسفانه زمان استیضاح سرمایه گذار از محیط فاصله می گیرد و فرصت سرمایه گذاری نیز از بین می رود و یا فاصله می گیریم.

رئیس اسبق شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: اعضای شورا و شهردار ما افرادتحصیل کرده ای هستند و  بیشتر باید گفت و گو و مذاکره کردن را در مسیر کاری خودمان داشته باشیم.هرچقدر فاصله بگیریم و صحبت های یکدیگر را گوش نکنیم این اتفاقات می افتد، وی افزود:  هم شهردار باید به شورایی که وی را انتخاب کرده ایمان داشته باشد و مصوبات را اجرا کند و هم شورا نیز باید برای شهردار زمینه را فراهم کنند که کارهایش شکوفا شود.

عاقل منش تصریح کرد: ما اکنون می بینیم که در حوزه شهرداری نواقصی هست در بحث حقوق و پرداخت ها مشکلاتی می بینیم باید نشست  و مشکلات را حل کنند. وی ادامه داد:  احساس من هم این است که افرادی که می توانند این تفکرات را نزدیک کنند پای خودشان را کنار کشیدند و حال می بینیم که بسیاری از مسئولان یا جناح موافق شهردار شده اند و یا برعکس و  کسی برای مصالحه و منجی گری نیامده است، حتی مسئولین استانی نیز ورود نکردند، بعد اتفاق می افتد و می گویند که نباید این اتفاق بیفتد و یا علیه موافق و مخالف حرف بزنند.

عضو سابق شورای شهر خاطرنشان کرد:  الان وقتش است که مسئولین و بزرگان استان  وارد صحنه شوند. باید یک فرصتی برای تعامل و گفت وگوی مناسب ایجاد شود و اگر انجام نشد باید تسلیم قانون شد. وی در ادامه گفت:  خیلی از ارگان ها و نهادها راحت می توانند در این زمینه منشاء اثر باشند، انتظار من به عنوان یک شهروند از استاندار و فرماندار این است که دوستان را جمع کنند و نه به عنوان دخالت بلکه به عنوان بزرگتر شهر راهنمایی کنند که  اگر این نگاه باشد کارها جلوتر می رود.

عاقل منش در پایان تاکید کرد: امیدواریم هرچه خیر است جاری و ساری شود و مردم انتظار دارند که بهترین تصمیم  و بهترین اقدامات صورت بگیرد،  اکنون  نام رشت در یکی دو اتفاق اخیر در شبکه های سراسری و در اذهان کارشناسان مختلف مطرح می شود و این یک پوئن است ،  این فضا ایجاد شده و این جزو عملکردی شورا نیز  است و می تواند برگ برنده شورا باشد. فرصتی تا انتخابات باقی نمانده و با هم بودن و به هم نزدیک شدن به نفع شهر خواهد بود.

گفتگو از گیل خبر