سال 97 درحالی به اتمام رسید که سپیدرود با 14 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع،و با کسب تنها 3 امتیاز جایگاه بدترین تیم لیگ در نیم‌فصل دوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ندای گیلان،هفتمین هفته از نیم‌فصل دوم لیگ برتر هم به پایان رسید و اتفاقات این هفته باعث شد تا رقابت در صدر جدول بسیار جذاب شود. در هفته هفتم تیم‌های مدعی در بالای جدول به میدان رفتند که از بین 4 تیم مدعی استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان تنها سپاهان در این هفته پیروز نشد تا عملا شاگردان قلعه‌نویی با وجود تساوی تنها بازنده صدر جدول لقب بگیرند. مسلما قرار گرفتن پرسپولیس و استقلال در رتبه‌های اول و دوم جدول باعث شده تا حساسیت‌های لیگ دوچندان شود و پس از مدت‌ها یک رقابت داغ صدر جدولی بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس را شاهد باشیم. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اعداد و ارقم ثبت شده در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم.
 بیشترین امتیاز
استقلال کماکان عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم را در اختیار دارد. آبی‌پوشان در نیم‌فصل ۷ بار به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۶ پیروزی و یک شکست بوده تا با ۱۸ امتیاز بهترین تیم نیم‌فصل دوم باشند. تراکتورسازی با ۱۷ امتیاز در نیم‌فصل دوم بعد از استقلال دومین تیم برتر است؛ ضمن این‌که این تیم در نیم‌فصل دوم هیچ شکستی نداشته است. پرسپولیس، سپاهان و ماشین‌سازی دیگر تیم‌های برتر نیم‌فصل دوم هستند.
 بهترین خط حمله
از نظر تعداد گل‌های زده هم استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم بهترین تیم بوده‌اند. شاگردان شفر با ۱۴ گل زده بهترین خط حمله نیم‌فصل دوم را از آن خود کرده‌اند. تراکتورسازی و پرسپولیس نیز هر کدام با 10 گل مشترکا دومین خط حمله برتر لیگ در نیم‌فصل دوم را به خود اختصاص داده‌اند.
 بهترین خط دفاع
تراکتورسازی با یک گل خورده بهترین خط دفاع را در اختیار دارد. استقلال نیز با 2 گل خورده از نظر دفاعی عملکرد خوبی داشته و به همراه سایپا دومین خط دفاع برتر لیگ در نیم‌فصل دوم را به خود اختصاص داده است. سپاهان با 3 گل خورده سومین خط دفاع برتر لیگ در نیم‌فصل دوم است. پرسپولیس نیز در نیم‌فصل دوم 4 بار دروازه خود را بازشده دیده است.
 کمترین امتیاز
سپیدرود و نفت مسجدسلیمان هر کدام با ۳ امتیاز ضعیف‌ترین تیم‌های نیم‌فصل دوم هستند. بیشترین تعداد مساوی با ۴ مساوی در اختیار نساجی و نفت مسجدسلیمان است و بیشترین شکست هم با ۴ شکست به سپیدرود، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان تعلق می‌گیرد.
 بیشترین گل خورده
سپیدرود با 14 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ در نیم‌فصل دوم را به خود اختصاص داده است. نفت مسجدسلیمان در کنار سپیدرودی‌ها تنها تیم‌هایی هستند که در نیم‌فصل دوم هنوز طعم پیروزی را نچشیده‌اند و با قرار گرفتن در رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم جدول جزو کاندیداهای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آیند.
 بهترین گلزن
به نظر می‌رسد موتور گلزنی آقای گل سرخ‌ها دوباره روشن شده و حالا علی علیپور با 3 گل زده برترین گلزن لیگ در نیم‌فصل دوم به حساب می‌آید. بعد از مهاجم پرسپولیس، یونس شاکری از پدیده و ولسیانی از نفت مسجدسلیمان با 2 گل زده جزو گلزنان برتر لیگ در نیم‌فصل دوم هستند.