مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفت:58 اکیپ عملیاتی را در مناطق مختلف مستقر کرده ایم تا در زمان بحران سریع وارد عمل بشوند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،محمد تقی مهدیزاده ظهر امروز با بیان اینکه حفظ آرامش و عدم ورود به حاشیه در بحران بسیار ضروری است گفت:در بحران گذشته این اتفاق افتاد و ما توانستیم تنها به کار عملیاتی بپردازیم و درگیر حاشیه نشویم.

مدیر  توزیع برق شهرستان رشت با بیان اینکه بحرانی که در 13 و 14 بهمن اتفاق افتاد با همه بحران های دیگر کاملا متمایز بود اظهار کرد:کولاک شدید همراه با برفی که چسبندگی و چگالی بالایی را داشت بر شدت بحران افزود.

وی با تصریح بر اینکه در برف گذشته 90 درصد شبکه های روستاهای بخش مرکزی،100 درصد در خمام و کوچصفهان،60 درصد در خشکبیجار و 50 درصد در لشت نشا با مشکل مواجه شدند.

مهدیزاده با بیان اینکه در برف گذشته در حدود 45 تیم کمکی از استانهای دیگری همانند اردبیل ،مازندران، قزوین و زنجان، و مرکزی و تهران فراخوان کردیم  گفت: بعضی از روزها  165 اکیپ عملیاتی و تا حدودی 400 نفر در شهرستان رشت فعالیت داشتند.
مدیر  توزیع برق شهرستان رشت با اشاره به اینکه دیروز جلسه ستاد بحران را برگزار کردیم گفت: 58 اکیپ عملیاتی را در مناطق مختلف مستقر کرده ایم تا در زمان بحران سریع وارد عمل بشوند.

وی با تصریح بر اینکه پس از برف گذشته حدود 18 کیلومتر کابل فشار قوی و 45 کیلومتر کابل خود نگهدار فشار ضعیف را روی زمین خوابانده ایم تا موقت برق مردم وصل شود گفت:بارش شدید برف می تواند مشکلات زیادی را برای شبکه های توزیع برق ایجاد کند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه برای ادامه روند انجام عملیات نیاز به کمک داریم افزود:در حال حاظر چند اکیپ در حال نصب تیرهای برق سقوط کرده از برف قبل هستند.

مهیدیزاده با بیان اینکه فاکتورهای راه دسترسی و شبکه بالادستی بسیار مهم است تصریح کرد:در 14 بهمن اکیپ های ما به دلیل بسته بودن مسیر ها زمینگیر بودند.