فاطمه قدیمی از راه اندازی تورشبکه شهرهای خلاق برای معرفی شهر رشت به صورت نمایشگاهی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فاطمه قدیمی حرفه در سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو  و با قدردانی از همراهی همیشگی اصحاب رسانه با مجموعه مدیریت شهری اذعان داشت: خوشبختانه در شرایط کنونی مسیر اطلاع رسانی با کمک خبرنگاران ضمن صحت در انتشار با سرعت در انعکاس اخبار پیش می رود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در تشریح عملکرد حوزه ارتباطات و امور بین الملل اظهار داشت: در روز ۱۶ مرداد ۹۲ شهرداری رشت به عنوان اولین شهرداری کشور مفتخر به برقراری ارتباط با دفتر یونسکو شد.

وی یونسکو را مهم ترین سازمان در همکاری بین الملل دانست و گفت: در آن زمان چشم انداز توسعه پایدار شهر رشت وجود داشت، لذا با ارتقا روابط بین الملل در شهرداری رشت به حوزه کامل تر و جامع تری در این راستا دست یافتیم.

فاطمه قدیمی حرفه جلب مشارکت های محلی ، برند سازی و سرمایه گذاری را سه رویکرد اصلی مدیریت شهری در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان ساخت : کمپین می رشت ، باززنده سازی فضاهای شهری و مدیریت محله محور از رویکردهای اعتماد سازی محلی، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو ، برنامه عملیلتی خوراک شناسی ، افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری ،  بانک ایده و شهر ، شهر جشنواره ها از رویکردهای برند سازی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مسیر بازآفرینی شهری از گام هایی بود که مدیریت شهری در راستای توسعه شهری برداشته است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره پیشینه شهر رشت اذعان داشت: بیان اولین های شهر رشت به طور مکرر در جلسات بین المللی و دفاع رسانه های از آن سبب شد تا در بیانیه ۱۴۰۴ شهر رشت در سه سطح محلی ، ملی و بین المللی مطرح گردد.

وی با اشاره به  استقبال مجموعه مدیریت شهری از ایده های نو تصریح کرد: در کمپین می رشت با حضور خبرنگاران و همکاری آنان توانستیم با یک توازن مسیر اطلاع رسانی به پیش ببریم.

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید بر رویکرد انسان محوری از طریق ایجاد پیاده راه فرهنگی گفت: افتتاح نخستین پیاده راه شهری شمال کشور با چشم انداز طولانی ترین پیاده راه فرهنگی جهان به طول ۷۱۶۰ متری و زمان طی مسیر ۱۰۰ دقیقه ای از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری با اتکا بر مشارکت محلی است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت یادآور شد: ما به عنوان شهروند اجازه داریم در قالب دیپلماسی شهری با دیگران ارتباط برقرار نماییم ودراین راستا ملزم به برقراری ارتباط با انجمن های دوستی مجمع شهرداران آسیایی و… هستیم و این ارتباط با ماندن در دفتر روابط عمومی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال رسانه های خلاق است ، تصریح کرد: هدف  شهرهای خلاق « خلاق اندیشیدن »، «خلاق برنامه ریزی کردن» و «خلاق عمل کردن »جذب نهادها، افراد و شرکت‌های خلاق در فعالیت‌های مرتبط با شهر و ایجاد زمینه درک شهر به عنوان یک پدیده خلاق است.

فاطمه قدیمی از راه اندازی تورشبکه شهرهای خلاق برای معرفی شهر رشت به صورت نمایشگاهی خبر داد و گفت: کوتاهی سفرهای خارجه مدیر ارتباطات و امور بین الملل به این دلیل است که از ۱۸ شهری که عضو یونسکو هستند در هرکدام از این شهرها یک دوره میزبانی در راستای معرفی پتانسیل های خود برگزار می شود.