بخشدار مرکزی انزلی گفت:استفاده از نظرات کارشناسان برای توسعه همه جانبه روستاها ضرورت دارد.

به گزارش ندای گیلان از انزلی، بخشدار مرکزی این شهرستان در همایش روز ملی روستا و عشایر در سالن همایشات اداره کل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: با ظرفیت‌های موجود به ویژه شخصیت های تحصیل کرده در روستاها باید زمینه ماندگاری هرچه بیشتر را فراهم کنیم.

اسماعیل قاسمی با بیان اینکه استفاده از نظرات کارشناسان در همه دستگاه ها برای اجرای برنامه های لازم در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در سطح روستاها باید مورد توجه قرار گیرد افزود: روستایی بودن یک افتخار محسوب می شود و خوشبختانه بسیاری از روستائیان امروزه تمایل به بازگشت به روستاهای خود و مهاجرت معکوس را دارند.

قاسمی تاکید کرد: با ظرفیت‌های موجود به ویژه شخصیت های تحصیل کرده در روستاها باید زمینه ماندگاری هرچه بیشتر روستائیان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در کنار ایجاد اشتغال و افزایش تولید باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود تصریح کرد: به دلیل عدم توسعه همه جانبه امروزه شاهد کاهش جمعیت، به ویژه جوانان در روستا هستیم و این نگران کننده است و باید با ایجاد انگیزه در روستاها برای ماندگار شدن روستایی گام‌های موثری برای توسعه همه جانبه در سطح روستاها برداشت.

بخشدار مرکزی انزلی بیان کرد: دهیاران و شوراهای روستایی به عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولین عمل می کنند و باید با فعالیت و توجه بیش از پیش به رفع مشکلات روستائیان دغدغه های آنان را کاهش دهند.