نماینده مردم ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات با یادآوری اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت چشمگیری حاصل نشده، استفاده از یک لیسانس غیرمرتبط در وزارتخانه تخصصی را منطبق با شایسته سالاری ندانست.

به گزارش ندای گیلان،نادر قاضی پور در نشست علنی  امروز ( سه شنبه، 24 مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری در مخالفت با ایشان، گفت: اعتقاد داریم که باید از جوانان تحصیلکرده و متخصص در وزارت خانه ها استفاده کرد. ایران اسلامی هزاران متخصص دکترا، فوق دکترا و فوق لیسانس در رشته مخابرات داشته و صدها اساتید تمام رشته ارتباطات در دانشگاه های معتبر داریم که سن برخی از آنها از جهرمی لیسانس کمتر است؟ آیا استفاده از یک لیسانس غیرمرتبط در یک وزارتخانه تخصصی بر اساس شایسته سالاری است؟ آیا این فرد با تحصیلات لیسانس قدرت، توان دارد که در حوزه پژوهش صاحب نظر باشد و توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزارت ارتباطات را دارا است؟ همچنین هزاران کارمند با تحصیلات دکترا و فوق لیسانس در شرکت مخابرات وجود دارد؛ لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه های وزارت ارتباطات و همچنین برنامه ششم توسعه یکی نبوده و ضعف دانش و فناوری در این رابطه وجود دارد، ادامه داد: طبق اعلام معاونت نظارت مجلس تطابق برنامه ایشان با وظایف وزارت خانه و سیاست های کلی نظام و برنامه ششم 41 درصد ذکر نشده است یعنی مشخص نیست ایشان بر چه اساسی این مطالب را بیان کرده است.

وی افزود: آنچه در باب توضیحات برنامه ایشان باید گفت که اولویت اقتصادی ایشان جذب دانش و فن آوری از کشورهای صاحب فناوری و توسعه بازارهای صادراتی که با توجه به تجارب ایشان در عرصه داخلی  و عدم اشراف علمی تحقق چنین موضوعی دور از دسترس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات، گفت: آیا شما با وزیر شدن می‌خواهید سیاست‌های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های بالادستی هستید؟

قاضی پور با یادآوری اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت چشمگیری حاصل نشد، گفت: طرح های مربوط به خطوط انتقال یا دیتا انجام نشده و عملکرد آذری جهرمی هم مطلوب نبوده است؛ ایشان حتی در خرید و فروش مناقصه هم کاری انجام نداده این در حالی است که اگر مناقصه برگزار می شد قیمت اینترنت به طور چشمگیری کاهش می یافت.

وی خطاب به این وزیر پیشنهادی، گفت: آقای آذری جهرمی در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کاری انجام داده اید؟ شما جزو هیأت مدیره رایتل بودید. چه کار کرده‌اید؟ مگر غیر از این است که ورود به حریم خصوصی انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی شود. شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده اید؟

وی ادامه داد: مدیرعامل تلگرام یک روسی صهیونیستی است که فراری از روسیه می باشد، آقای جهرمی بعد از رایزنی شما با این سرویس هر روز ادبیات مدیریت تلگرام علیه جمهوری اسلامی ایران بی ادبانه تر شده است بنابراین لازم است مسئولین قضایی و امنیتی به این موضوع ورود کنند.

وی خطاب به آذری جهرمی، افزود: شما با وزیر شدن می خواهید سیاست واعظی را اجرا کنید یا اینکه می خواهید سیاست های بالادستی را اجرا کنید؟ در بحث تولید ملی هم باید از دانشمندان کشورمان استفاده کرد، خرید خارجی فساد دارد در حالیکه خرید کالای ایرانی دعای خیر خانواده های کارگران و مهندسان را به دنبال دارد.