علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به رویکرد جدید فرهنگی شهرداری رشت اظهار کرد: تا 10 سال پیش شهرداری‌ها به عنوان دستگاهی خدماتی شناخته می‌شدند و عموم مراجعات مردم به شهرداری‌ها در حوزه عمرانی و خدماتی بود.

ندای گیلان:علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به رویکرد جدید فرهنگی شهرداری رشت اظهار کرد:  تا 10 سال پیش شهرداری‌ها به عنوان دستگاهی خدماتی شناخته می‌شدند و عموم مراجعات مردم به شهرداری‌ها در حوزه عمرانی و خدماتی بود.

وی اعلام کرد: از چند سال گذشته تاکنون، تغییر نگرشی در برنامه‌ها و فعالیت شهرداری‌ها به وجود آمده و این دستگاه ضمن انجام فعالیت‌های خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اضافه کرد: بسیاری از فعالیت‌های خدماتی شهرداری‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و عمده فعالیت‌های فعلی شهرداری‌ها صبغه فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی به برنامه‌های آینده سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: در مجموعه شهرداری رشت در حال تدوین برنامه‌ای هستیم که بتوانیم در محلات و مساجد، کارهای گسترده فرهنگی داشته باشیم.

قانع تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی گسترده در محلات جز با استفاده از نخبگان و شخصیت‌های تاثیرگذار محلات امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به بانی شدن سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت در تجلیل از پیرغلامان شهرستان رشت، گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) با نوای داوودی خود اشاعه دهنده فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) بوده و هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، هدف اصلی فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت را ارتقای فرهنگ شهروندی اعلام و اظهار کرد: فرهنگ شهروندی برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و سبک زندگی اسلامی است.

وی مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) را ترویج دهنده فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی دانست و گفت: تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(علیهم السلام)، کمک به ترویج فرهنگ اسلامی است.

قانع از برگزاری 25 محفل انس با قرآن کریم در ماه رمضان در مساجد رشت خبر داد و گفت: تلاش‌ها در سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت بر گسترش ارتباطات فرهنگی در محلات رشت تمرکز یافته است.

شبستان