جشنواره مذکور در روز پنج شنبه به شکل همزمان د ر دو سالن ورزشی مجزا برای دختران و پسران برگزار می شود

به گزارش ندای گیلان از آستارا،وحید خاصی پور در گفت و گو یی اظهار کرد:توسعه ورزش همگانی و قهرمانی از مهمترین اهداف وزارت ورزش و جوانان می باشد که جهت رسیدن به این هدف،اجرای یک برنامه مدون در دستور کار دست اندرکاران ورزشی استان ها و شهرستان ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استعدادیابی در رده های سنی پایه و به خصوص در سطح مدارس، نقش بسزایی را در تحقق این هدف دارد، ادامه داد:استعدادیابی در عرصه های مختلف ورزشی مفهوم جدیدی نیست و از سالیان گذشته نیز وجود داشته است.

وی تعامل بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش را مقدمه ای بر این مهم برشمرد و افزود:هماهنگی بیش از پیش این دو دستگاه پرورش و پیشرفت ورزش کشور را به همراه خواهد داشت.

خاصی پور در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جلسه هماهنگی اداره ورزش و جوانان آستارا با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد:در این جلسه توافقات اولیه برای برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزش برای دانش آموزان کلیه مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول آستارا انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره مذکور در روز پنج شنبه به شکل همزمان د ر دو سالن ورزشی مجزا برای دختران و پسران برگزار می شود، خاطر نشان کرد: فرم های استعداد یابی توسط مربیان کارت دار در رشته های مختلف ورزشی توزیع خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا علاقه سنجی در رشته های ورزشی کاراته،شمشیر بازی،قایقرانی،اسکیت،اتومبیل رانی و موتور سواری را از اولویت های اجرای این طرح در شهرستان عنوان کرد و گفت:نفرات برگزیده، برای تست نهایی در تاریخ 4 تا 6 اسفند 1395 در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت در استعدادیابی نهایی شرکت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزیدگان این طرح مورد حمایت قرار گرفته و برای مسابقات مختلف ملی،جهانی و المپیک آماده خواهند شد، تأکید کرد:برگزاری همایش معلمان تربیت بدنی برای تعامل با مربیان استعداد یابی در مجموعه یادگار امام از دیگر برنامه های اجرای این طرح می باشد.isna