او که یک بار حسابش در میلان بلوکه شده، ظاهرا می‌خواست مطمئن شود با خواباندن این سند در حساب بانکی‌اش دچار مسائلی نظیر بلوکه شدن حساب نمی‌شود تا انتقال پول را انجام ‌دهد.

به گزارش ندای گیلان،پس از‌10‌روز مدارا و تلاش و اقدام سیاسی و ورزشی برای حل مشکل انتقال پول آندره‌آ استراماچونی و برگرداندن او به ایران و نیمکت استقلال، انتظار می‌رفت روز گذشته استرا به سفارت ایران برود و چک تضمینی بابت دستمزدش را بگیرد اما دیروز هم از مرد ایتالیایی و مرموز خبری نشد تا حتی پروفایل استراماچونی در ترانسفر‌مارکت ‌هم‌ به صورت «بدون باشگاه» گذاشته شود.

او که در چند روز اخیر مصاحبه‌های زیادی درباره چرایی رفتنش و مشکلاتی که بابت انتقال پولش از چند منبع مختلف و بلوکه شدن حسابش در ایتالیا به اتهام پولشویی انجام داده، با وجود اعلام آمادگی مسئولان ایرانی و سفارت ایران در رم برای پرداخت طلبش، حاضر نشد به سفارت مراجعه کند.

این اقدام او با اظهاراتش که گفته بود به محض دریافت پولش راهی ایران خواهد شد، تناقض عجیبی داشت چرا‌که اگر مشکلش واقعا پرداخت پول و رسیدن به طلبش بود، ایرانی‌ها راهکاری برای آن پیدا کرده بودند اما نرفتن استراماچونی به سفارت نشان داد که یا برای حرف‌های خودش ارزش قائل نیست و پایبندی به آن ندارد، یا نرفتن استرا به سفارت از یک موضوع دیگر حکایت دارد. بنا به اعلام برخی منابع خبری دلیل اصلی استرا برای خودداری از دریافت چک از سفارت، نگرانی او از عواقب دریافت چک تضمین شده بانکی از سفارت ایران است.

او که یک بار حسابش در میلان بلوکه شده، ظاهرا می‌خواست مطمئن شود با خواباندن این سند در حساب بانکی‌اش دچار مسائلی نظیر بلوکه شدن حساب نمی‌شود تا انتقال پول را انجام ‌دهد. البته نظری‌جویباری معاون سابق باشگاه استقلال ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: «آخرین درخواست استراماچونی این بوده که باید پول به حسابم در پراگ منتقل شود!» مسئولان باشگاه هم که تحت‌فشار شدید هواداران و رسانه‌ها و حتی برخی جریان‌های داخلی هستند دیروز دیگر طاقت‌شان طاق شد و به نوعی با استراماچونی اتمام‌حجت کردند.‌

خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که به سرمربی ایتالیایی تیمشان تا پایان سه‌شنبه فرصت بازگشت به ایران می‌دهند: «ما در ایمیلی که تا چند دقیقه دیگر به آقای استراماچونی ارسال می‌کنیم، اعلام می‌کنیم تا آخر وقت  سه‌شنبه برای بازگشتش منتظر خواهیم ماند، در غیر این‌صورت تصمیم دیگری که به احتمال زیاد انتخاب جایگزین او‌ست، می‌گیریم.» این در حالی بود که روز گذشته هم شاهد تجمع مسالمت‌آمیز تعدادی از هواداران استقلال جلوی وزارت ورزش بودیم و آن‌ها خواستار مشخص شدن تکلیف تیم‌شان شدند. اما ظاهرا قصه استراماچونی و استقلال یا به پایان خط رسیده و یا پروسه بازگشت او زمانبر خواهد بود.

وی در این خصوص گفته است: متاسفانه متاسفانه وکیل های من تایید کردند. آنچه را که ما از ابتدا هم می دانستیم که به دلیل قوانین اروپا که طبیعتا در ایتالیا هم جریان دارد من قادر به نقد کردن چک نیستم. من تا حدی شگفت زده شدم از اینکه باشگاه در مرحله آخر با وکلایم توافقی که کردیم را تغییر داد و ترجیح داد که من چک را به شکل متفاوتی نقد کنم.صبح دوشنبه آنها این راه پرداخت را پیشنهاد کردند اما متاسفانه نمی توانم این چک را نقد کنم.

دیروز با وکلایم منتظر بودیم و صحبت می کردیم درباره اتفاقات طول هفته و صحبت های ما با مدیریت باشگاه. قرارداد آماده بود و ما آماده بودیم پرواز کنیم اما یک دفعه با این بحث چک آمدند بیرون که من انتظارش را نداشتم. متاسفانه انگار نمی دانند که در ایتالیا سخت است که یک شخص حقیقی برود این راه پرداخت را قبول کند. پس دوباره باید بگویم که بحث مقدار پول نیست ما اشخاص حرفه ای در بالاترین سطح هستیم و باید در چارچوب قوانین عمل کنیم. اگر راهی باشد و پیدا شود حتما بیشترین تلاش خودمان را خواهیم کرد اما متاسفانه تنها نمی توانیم جلو برویم و به تنهایی این کار را بکنیم. من هنوز منتظرم!