معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: در حال استخدام و جذب ۹۶ آتش‌نشان هستیم.

به گزارش نداي گيلان: به مناسبت گرامی‌داشت مقام آتش‌نشانان گیلان، مراسمی باحضور معاون امور عمرانی استانداری، شهردار رشت و جمعی دیگر از مدیران در سالن اجتماعات اداره مرکزی سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سه نفر از مدیران آتش‌نشانی‌های شهرهای بزرگ و کوچک به نمایندگی از آتش‌نشانان گیلان دغدغه‌های این زحمت‌کشان عرصه آب و آتش را مطرح کردند.

در ادامه معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: متانت شما آتش‌نشانان مثال‌زدنی‌ست زیرا با توجه به اینکه حقوق و مزایای شغلی‌تان اندک است در صحبت‌هایتان اشاره‌ای به این موضوع نکردید و مسائل کاری برایتان مهم‌تر بود که این ویژگی ستودنی‌ست.

حجت شعبانپور با اشاره به مشکلات آتش نشانان ادامه داد: در تلاش هستیم خودمان را در پنج یا ده سال آینده به استاندارهای جهانی آتش نشانی نزدیک کنیم.

 وی درباره با تجهیزات و نیروی انسانی آتش‌نشانی نیز اظهار کرد:  تجهیزاتی از اعتبارات ماده ۱۲ خریداری کرده‌ایم و در حال استخدام و جذب ۹۶ آتش‌نشان هستیم اما جوابگو نیست و تلاش خواهیم کرد در آینده به این مهم دست یابیم.

شعبانپور به این مسئله که کار دشوار آتش‌نشانان در کشور جزء مشاغل سخت و زیان‌آور مجسوب نشده است، افزود: تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد و اگر نیاز باشد برای پیگیری حقوق شما عزیزان در این زمینه ۱۳ نماینده مجلس گیلان را نیز با خود همراه می‌کنیم.

شهردار رشت نیز در این مراسم از آتش‌نشانان شهر باران به واسطه همت والایشان در رویارویی با حوادث علی‌رغم کمبود نیروی انسانی و تجهیزات تقدیر و تشکر کرد.

محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر اهمیت توزیع و ایجاد ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی، از افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه ۱۲ آتش‌نشانی در محله دیانتی تا پایان پاییز امسال خبر داد.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته دو ایستگاه آتش‌نشانی را به بهره‌برداری  رسانده‌ایم و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۹۵ تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را به ۱۵ ایستگاه افزایش دهیم.