به گزارش ندای گیلان، رئیس صمت گیلان، با اشاره به حضور ۱۱۲ بانوی بازرگان در گیلان، تصریح کرد: ۳۷ نفر دارای کارت بازرگانی حقیقی و ۷۵ نفر دارای کارت بازرگانی حقوقی هستند. فرهاد دلق پوش در دیدار استاندار گیلان با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با تاکید […]

به گزارش ندای گیلان، رئیس صمت گیلان، با اشاره به حضور ۱۱۲ بانوی بازرگان در گیلان، تصریح کرد: ۳۷ نفر دارای کارت بازرگانی حقیقی و ۷۵ نفر دارای کارت بازرگانی حقوقی هستند.

فرهاد دلق پوش در دیدار استاندار گیلان با زنان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد فضای لازم برای توسعه اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال استان، اظهار کرد: گیلان از زیرساخت های فوق العاده ای در عرصه اقتصاد برخوردار است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان گیلانی شش درصد بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: زنان گیلانی هم از نظر تحصیلات عالی و هم از لحاظ حضور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در کشور پیشتاز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به وابسته بودن زنجیره تولید و تجارت و توزیع به صمت، اضافه کرد: واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی و شرکت های توزیع و تجارت داخلی و بازرگانی خارجی و برگزاری نمایشگاه ها و ایده پردازی و برندسازی در این زنجیره قرار می گیرد.

دلق پوش، با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر از ۱۳ هزار و ۳۹۸ نفر بافنده فرش خانگی استان گیلان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: استان گیلان حدود ۳۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که بخش عظیمی از شاغلین این واحدها از بانوان هستند.

وی از فعالیت ۱۱ بانوی کارآفرین استان گیلان در حوزه تولیدات اعم از صنایع غذایی، سلولزی، فلزی و پوشاک، تصریح کرد: در حوزه بهره برداری از معادن نیز شاهد فعالیت بانوان به عنوان مهندس معدن و زمین شناس هستیم. در حال حاضر ۵۷ نفر از مسئولان فنی معادن استان را زنان تشکیل می دهند.

رئیس صمت گیلان، با اشاره به حضور زنان در بخش شبکه توزیع کالا، یادآور شد: مدیریت ۱۱ فروشگاه از ۷۱ فروشگاه بزرگ استان بر عهده زنان است. همچنین پنج شرکت پخش با مدیریت بانوان داریم.

دلق پوش، از فعالیت بیش از ۱۱۷ هزار واحد صنفی در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، پروانه ۲۳ هزار و ۴۱۶ واحد صنفی به نام بانوان صادر شده است.

وی با اشاره به حضور ۱۱۲ بانوی بازرگان در گیلان، تصریح کرد: ۳۷ نفر دارای کارت بازرگانی حقیقی و ۷۵ نفر دارای کارت بازرگانی حقوقی هستند لذا توجه ویژه به این سرمایه انسانی می تواند به عنوان نیروی محرکه اقتصاد در استان و کشور عمل کند.

رئیس صمت گیلان، با یادآوری سلیقه، تدبیر، پشتکار، پیگیری و ظرافت بانوان در انجام کارها، خاطرنشان کرد: بروکراسی های ادارای شرایط را برای کاهش امنیت سرمایه گذاری فراهم می کند لذا باید حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی به ویژه بانوان کارآفرین داشته باشیم.

منبع