استاندار گیلان ورزش را عاملی اثرگذار در ترویج نشاط اجتماعی و تقویت سلامت جسم و روح دانست و تأکید کرد که همه دستگاه‌ها موظف به انجام همکاری های لازم برای تحقق این امر هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی سه‌شنبه شب در جمع جانبازان شرکت کننده در چهاردهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان کشور که به میزبانی گیلان در شهرستان بندرانزلی در حال برگزاری است، ورزش را عاملی اثرگذار در ترویج نشاط اجتماعی و تقویت سلامت جسم و روح دانست و اظهار داشت: برگزاری این مسابقات، به تحقق این امر کمک می کند.

وی با اشاره به گردشگری سلامت، گیلان را استانی عنوان کرد که می تواند میزبان گروه‌های مختلف ورزشی در این خصوص باشد.
استاندار گیلان جانبازان را سند زنده انقلاب و نظام اسلامی ایران و مدال آوران افتخار برای کشور خواند و گفت: وظیفه داریم برای خدمت رسانی به این عزیزان، نهایت تلاش و جهد خود را به کار بگیریم.
وی با بیان اینکه جانبازان قهرمانان عرصه های فداکاری هستند، حضور در جمع آنان را افتخاری برای خود خواند و به دستگاه‌های مختلف تأکید کرد که همکاری لازم برای تداوم برگزاری اینگونه مسابقات را انجام دهند.
دکتر عباسی در ادامه سخنانش؛ همه گیری کرونا را عاملی در فاصله گرفتن از ورزش به‌دلیل محدودیت های اجتماعی بوجود آمده عنوان و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری جشنواره های ورزشی، در مسیر ترویج نشاط گام برداریم.
وی با تصریح اینکه معلولیت، محدودیت نیست؛ گفت: آنچه امروز در کشور بدان نیازمندیم؛ تقویت روحیه اجتماعی است و ورزش ، در تحقق این امر اثرگذار است.
استاندار گیلان همچنین با حضور در جمع جانبازان شرکت کننده در مسابقات رالی خانوادگی قهرمانی کشور، در فضایی صمیمی با آنان گفت وگو کرد.
چهاردهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان کشور با حضور جانبازانی از ۳۰ استان کشور صبح امروز از هتل سفید کنار بندرانزلی به مقصد ماسوله آغاز شد؛ در این دوره ۹۰ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد با روش نقشه‌خوانی، مسیر انزلی تا ماسوله را طی کردند.
شروع این مسابقه از هتل سفیدکنار بندرانزلی به مقصد ماسوله بود و شرکت کنندگان از شهرهای رضوانشهر، پونل، ماسال، ماکلوان گذر کردند و مسیر بازگشت از ماسوله، ماکلوان، فومن، ضیابر، آبکنار، کپورچال و بازگشت به هتل سفید کنار بود.