اگر در بخش پیشگیری و آموزش تلاش بیشتری صورت گیرد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

به گزارش ندای گیلان: دکتر نجفی بر ضرورت ایجاد حساسیت بیشتر در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و افزود : <a استاندار گیلان گفت : برای مشارکت پذیری بیشتر مردم در پیشگیری اولیه استفاده از مشارکتهای همه جانبه گروه های مردمی و سمن ها در بحث مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت انکار ناپذیر ورویکرد مهم دولت یازدهم است.
وی نقش سازمان های مردم نهاد را در کاهش گرایش به مواد مخدر بسیار موثر دانست و تصریح کرد: برای کاهش آسیب ها در این بخش علاوه بر NGO ها می توان در بخش زنان و دختران از ظرفیت اداره کل بانوان استانداری بیشتر بهره مند شد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تدوین نقشه راه استان بر ضرورت جلوگیری از موازی کاری تأکید و خاطر نشان کرد : باتوجه به اشراف کاملی که روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بخش تخصصی دارند نقش این شورا در برنامه ششم توسعه و نقشه راه استان متمایز شود.
محمد حسین شاه کوئی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم در این نشست گفت : فقط با مبازه همه جانبه و شرکت آحاد جامعه و تقویت مشارکت اجتماعی می توان موفق بود از همین رو دبیرخانه شورا به تبعیت از سیاستهای دولت با استفاده از سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد مصمم است که ضمن تهیه وتدوین برنامه جامع عملیاتی در تهیه نقشه راه استان اهتمام جدی به خرج دهد.
در ادامه این جمله هر یک از اعضای حاضر و رؤسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن ارائه گزارش به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهاد خود پرداختند./گیل خبر
jpg4558