امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان این که بنده از امروز منتقد شهردار هستم بیان کرد: در روزهای گذشته اعضای شورای شهر با انتخاب منسجم و متحد مجدداً آقای سلیمانی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه آستانه اشرفیه  اظهار کرد: ما ملت پیامبر هستیم و اگر پیرو راستین پیامبر باشیم شایسته‌ترین مردم در کیفیت تولید و خدمات ما باید باشیم و روزی در سایه همت مسئولان و مردم بتوانیم در جهان از این حیث نمونه و سرآمد باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز عصای سفید خطاب به مسئولان گفت: امید داریم مسئولان ذی‌ربط در خدمات‌رسانی به افرادی که دچار معلولیتی در جسم خود هستند به‌خوبی عمل کنند و به فکر آن‌ها باشند به‌ویژه به فکر جانبازان عزیز و جان‌برکف ما که بر گردن این انقلاب حق بزرگی دارند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به وضعیت تغذیه جامعه تصریح کرد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد به دلیل الگوی نامناسب تغذیه 50 درصد جمعیت کشور یعنی حدود 40 میلیون نفر همانند من، اضافه‌وزن دارند که این اصلاً آمار خوبی نیست که این موضوع در بانوان بیشتر است. بانوانی که به دلیل تربیت افراد سالم برای جامعه نقش آن‌ها بسیار مؤثر است

وی مراقبت در خوردن غذا و ورزش کردن را عامل‌های مؤثر در پیشگیری از مبتلا شدن به اضافه‌وزن دانست و افزود: متأسفانه 60 درصد از بانوان و بیش از 35 درصد از آقایان دچار اضافه‌وزن که عامل بسیاری از بیماری‌ها است، می‌باشند که باید علاوه بر ورزش کردن و تحرک داشتن و فعال بودن در مصرف غذا مراقبت کنند و از غذاهای حلال، پاک و بهداشتی استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سفر استاندار جدید به شهرستان گفت: در سفری که استاندار جدید استان گیلان به آستانه‌اشرفیه داشتند احساس می‌شود که او با یک روش عقلانی در کارها ورود می‌کند و روش کارش این‌گونه است که در هر شهرستانی پروژه‌های اولویت‌دار را در رأس انجام کارهای عمرانی قرار می‌دهد و ازآنجایی‌که با نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی که رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان هم هستند تعامل خوبی دارند، انتظار می‌رود در اجرا و به ثمر رسیدن طرحی که سال‌ها مردم آستانه منتظر اجرای آن هستند موفق باشند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان این مطلب که بنده از امروز منتقد شهردار هستم بیان کرد: در روزهای گذشته اعضای شورای شهر با انتخاب منسجم و متحد مجدداً آقای سلیمانی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردند و از این بایت به دلیل همدلی و اتحاد موجود در این مجموعه از آن‌ها تشکر می‌کنم و با تبریک به شهردار منتخب از او می‌خواهم همچون گذشته قاطعانه و پرتلاش ظاهر شود و به اعضای شورا توصیه می‌کنم نظارت خود را بیشتر کنند تا در چهارچوب اجرای قانون آستانه‌ای آباد و پررونق داشته باشیم.

وی با اشاره به موضع جدید آمریکا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به تعبیر امام سجاد (ع) خوشحالیم که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ترین مردم قرار داده است چنانکه آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با انجام مانورها ما را در منگنه قرار می‌دهند، بله به‌زحمت می‌افتیم از رفتارهای زیاده خواهانه اما آورده آن، انسجام ملی و وحدت مسئولان می‌شود به‌طوری‌که امروزه در نحوه مواجهه با آمریکا همه مسئولانی که تا دیروز اختلاف‌نظر هم داشتند همه متحد یک حرف می‌زنند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به انفعال افتادن آمریکایی‌ها تصریح کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی با وحدت آمادگی دارند که واکنش مناسب را در برابر تصمیم جدید آمریکایی‌ها در خصوص برجام نشان دهند و در برابر تصمیمات خصمانه آن‌ها اقدام بکنند.

 وی با اشاره نگاه آمریکایی‌ها به ایران درباره برجام افزود: آن‌ها معتقد هستند که ایران به‌ظاهر پایبند برجام است و درواقع روح برجام را نقض کرده است در مقابل جمهوری اسلامی از اقتدار و اعتدال در سایه هوشمندی و شجاعت و صلابت رهبر و ملت ایران، عقلانیت و تدبیر مسئولان در انجام مذاکرات و پایبندی به برجام باعث شده است که دشمن هیچ دست‌آویزی علیه ما برای ارائه نداشته باشند و در پایان سومین 90 روز برای پیدا کردن بهانه‌ای علیه ما ناکام مانده‌اند.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به ناراحتی آمریکایی‌ها از اقتدار و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی و نقش مؤثر آن در منطقه بیان کرد: این آشفتگی که در اقدامات و تصمیمات کنگره‌ها به چشم می‌خورد مشخص می‌شود که دغدغه آن‌ها برجام نیست چنان که در مسئله برجام دغدغه آن‌ها انرژی هسته‌ای نبود و از اصلی‌ترین اهداف دشمن ضربه زدن به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.

ساجدی گفت: سپاهی که مردمی‌ترین نهاد انقلابی، محبوب‌ترین نیروی مسلح در منطقه و خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان کینه‌توز و اصلی‌ترین و کارآمدترین نیروی مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی است.