نجفی صنعت فرش دستی استان را رو به رشد عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی‌های مدونی انجام شده است تا از فرش بافان استان در جهت افزایش بافت فرش حمایت شود

استاندار گیلان در بازدید از نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی گفت: برنامه ریزی‌های مدونی انجام شده است تا صادرات فرش های دست باف گیلان توسعه یابد.

به گزارش ندای گیلان ،محمدعلی نجفی در بازدید از دومین نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی در گفت و گو با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه صنوف و صنعتگران به مناسبت دهه مبارک فجر توانمندیها و محصولات خود را به معرض دید عموم قرار دادند،گفت: در فضای پساتحریم بسترهای جدیدی برای گسترش صادارت فرش دست باف گیلان ایجاد شده است و لازم است تا از این فرصت‌ها با توجه به پتانسیل های خوبی که گیلان در زمینه فرش دست بافت دارد،بیشترین بهره ها را بربریم.

وی صنعت فرش دستی استان را رو به رشد عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی‌های مدونی انجام شده است تا از فرش بافان استان در جهت افزایش بافت فرش حمایت شود.

وی خاطر نشان کرد: به برخی از کشور ها در گذشته فرشهای زیادی صادر می شد که در دوران تحریم کمتر شده بود، اما خوشبختانه مجددا تقاضاها از سر گرفته شده است و گیلان با استفاده از این فرصت می تواند توسعه اشتغال و رونق اقتصادی خوبی را رقم بزند.

استاندار گیلان از ایجاد نمایشگاه صنفی و صنعت گیلان که به همت سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان برپاشده است،قدردانی کرد و گفت: برپایی چنین نمایشگاههایی مردم را متوجه توانمندیهای تولیدات داخلی استان می کند.

وی تصریح کرد: صنایع دستی و صنایع مبلمان گیلان نیز در این نمایشگاه همچون دیگر غرفه ها محصولات داخلی با کیفیتی را به نمایش گذاشتند.

محمدعلی نجفی ادامه داد: اشتغالزایی در استان هدف اصلی ماست ، و با تاکید بر حفظ محیط زیست از سرمایه گذاران، کارآفرینان توانمند برای سرمای گذاری در گیلان دعوت می کنیم.

استاندار خاطر نشان کرد: در شرایط جدید پس از پشت سر گذاشتن تحریم ها استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی با بهره گیری از فناوری های نوین بسیار مهم است./ایسنا