استاندار گیلان با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر بانک ها در راستای رونق تولید، گفت: اسامی بانک‌های با عملکرد ضعیف و کم کار در حوزه تولید و رفع موانع این عرصه که در مسیر سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم نیستند، اعلام می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه در جلسه آینده این کارگروه اسامی این بانک ها به مردم و دولت اعلام می‌شود، افزود : در پرداخت تسهیلات مربوط به رفع موانع تولید نارضایتی هایی در استان گیلان وجود دارد که باید مرتفع شود.

وی عنوان کرد: این در حالی است که باید همه بخش ها در رفع موانع تولید و حمایت از تولیدات داخلی همکاری های لازم را داشته باشند، مدیران بانک ها هم بخش مهمی از این چرخه هستند و باید به این مهم توجه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان، همکاری بانک ها را در موضوع رفع موانع تولید بسیار مهم خواند و تصریح کرد: تسریع در رفع مشکلات مربوط به تولید به همکاری بانک ها بستگی دارد در غیراینصورت کارها در این بخش کند پیش می رود.

عباسی با بیان اینکه برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات مربوط به تولید پرونده های جدید را نمی پذیرند و در خط حمایت از تولید راکد هستند، اظهار کرد: تعدادی از بانک ها در پرداخت تسهیلات فرآیند کار را طولانی می کنند تا جایی که متقاضی از خیر سرمایه گذاری منصرف می‌شود، مشکل در این بخش باید بررسی شود.

بانک‌های دارای عملکرد خوب در استان هم باید تشویق شوند

استاندار گیلان همچنین با اشاره به همکاری خوب برخی از بانک ها در رفع مشکلات بخش های تولیدی، با قدردانی از بانک های فعال در این بخش اظهار کرد: بانک‌های دارای عملکرد خوب در استان هم باید تشویق شوند.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و تسهیل در پرداخت تسهیلات مربوط به این بخش جزو اولویت ها است، گفت: هفته‌ای نیست که موضوعات مربوط به رفع موانع تولید در دولت بررسی نشود، برخی از بانک‌ها در استان با برنامه های دولت هماهنگ هستند اما برخی دیگر با دولت گذشته آهنگ‌شان را کوک کرده اند.

عباسی با تاکید بر تحرک مدیریتی در کارها خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم دولتی مردمی است ما نیز باید در استان با مدیریت جهادی و توجه به رفع مشکلات مردم برنامه ها را پیش ببریم.

در این جلسه همچنین معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان و تعدادی دیگر از اعضا گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات این کارگروه ارائه کردند.

مشکلات تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی گیلان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از سوی استاندار گیلان دستوراتی لازم جهت رفع موانع تولید آنها صادر شد.