با توجه به همگروهی استقلال با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات همه گروه D را گروه مرگ این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان لقب داده‌اند

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا که از روز گذشته آغاز شده از امشب برای پرسپولیس و استقلال استارت می‌خورد. سرخابی پایتخت که هر 2 با پیروزی‌های 3 گله به استقبال لیگ قهرمانان رفته‌اند یکی در تهران میزبان نسف‌قارشی ازبکستان است و دیگری در دوحه میهمان الریان. با توجه به همگروهی استقلال با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات همه گروه D را گروه مرگ این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان لقب داده‌اند و در مقابل گروه C شاید آسان‌ترین گروه برای تیم‌های ایرانی باشد جایی که شاگردان برانکو با تیم‌های نسف‌قارشی، الوصل امارات و السد قطر همگروه هستند و خبری هم از نماینده سعودی‌ها و دردسر بازی در زمین بی‌طرف برای سرخ‌های پایتخت نیست. با این مقدمه به استقبال دیدارهای آسیایی سرخابی می‌رویم.

پرسپولیس – نسف‌قارشی، 17:15

پرسپولیس به دنبال شکار همای سعادت!

پرسپولیس یکه‌تاز و صدرنشین لیگ برتر در اوج آمادگی و بهترین شرایط عصر امروز میزبان نسف‌قارشی خواهد بود؛ تیمی که تنها 32 سال است تاسیس شده و بردیف هدایتش را بر عهده دارد. نسف‌قارشی که از طریق پلی‌آف وارد لیگ قهرمانان شد در این مرحله با 5 گل الفیصلی اردن را از پیش رو برداشت تا قاطعانه‌ترین پیروزی پلی‌آف به نام این تیم ازبک ثبت شود. حریف امروز سرخ‌های پایتخت که لقب پرندگان هما را دارند امروز در ورزشگاه آزادی قطعا کار دشواری پیش رو خواهند داشت چراکه هواداران پرسپولیس نشان داده‌اند در بازی‌های حساس و آسیایی ورزشگاه را پر می‌کنند و لرزه به تن حریفان می‌اندازند. برانکو برای بازی امروز همه بازیکنانش را در اختیار دارد و بی‌دغدغه به مصاف نسف‌قارشی خواهد رفت. البته این به معنای دست‌کم گرفتن حریف ازبک نیست و برانکوی باتجربه و کاربلد هم به خوبی آن را می‌داند. مرد کروات قطعا برنامه ویژه‌ای برای مهار 2 ستاره نسف‌قارشی خواهد داشت که در میانه میدان و خط حمله امید تیم ازبک هستند. اودیلجون هامروبکوف، هافبک 21 ساله تیم نسف‌قارشی ازبکستان شاید یکی از مهمترین مهره‌های این تیم در آسیا به شمار بیاید و قطعا ازبک‌ها در انتظار درخشش او هستند. این هافبک 178 سانتی‌متری حدود یک ماه پیش با تیم ملی زیر 23 سال ازبکستان مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد. او که در حذف ژاپن و کره جنوبی و در نهایت کسب عنوان قهرمانی یکی از عناصر مهم تیمش بود، پس از پایان رقابت‌ها عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کرد و ارزشمندترین فوتبالیست زیر 23 سال آسیا نام گرفت. کنار ‌هامروبکوف، دراگان سران صربستانی اصلی‌ترین امید ازبک‌ها برای باز کردن دروازه پرسپولیس خواهد بود. این مهاجم 30 ساله در فصل گذشته لیگ ازبکستان 15 بازی برای نسف‌قارشی انجام داد و موفق شد 19 گل به ثمر برساند. نکته جالب توجه دیگر در خصوص نسف‌قارشی فرم مناسب این تیم در ماه‌های اخیر است. شاگردان بردیف در 10 بازی اخیر خود شامل لیگ ازبکستان، جام حذفی و پلی‌آف لیگ قهرمانان 9 پیروزی به دست آورده‌اند و مثل پرسپولیس در بهترین شرایط قرار دارند.

الریان – استقلال، 18:40

استقلال در بیشه شیران زخمی!
استقلال در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا میهمان الریان قطر است و به خاطر بازسازی ورزشگاه احمدبن‌علی ورزشگاه خانگی الریان باید در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد، ورزشگاه خانگی السد مقابل شاگردان میشل لادروپ دانمارکی قرار بگیرد آن هم با قضاوت کریستانا دیلان پریرا داور سریلانکایی. هرچه وضعیت وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال خوب و با ثبات است لادروپ روی لبه تیغ برکناری قرار دارد و بعید نیست در صورت شکست یا از دست دادن امتیاز در این بازی برکنار شود. از این رو بازی الریان- استقلال برای شیرهای دوحه از حساسیت دو چندانی برخوردار است. با این‌که الریان از کورس قهرمانی جام مانده اما این تیم ستاره‌های قطری و خارجی زیادی را در خود جای داده است. عبدالرحمان الحرازی، ملی‌پوش قطری، تاباتا برزیلی‌الاصل، سباستین سوریا اروگوئه‌ای‌الاصل، عبدالرزاق حمدا… مهاجم مراکشی، گونزالو ویرا مدافع اروگوئه‌ای، کومیونگ‌جین از کره جنوبی هافبک ملی‌پوش و سهیمه آسیایی و بابو سیدوکی بازیکن ساحل‌عاجی ستاره‌های الریان هستند و قطعا شفر و شاگردانش کار آسانی مقابل تیم قطری نخواهند داشت. با این حال استقلال هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست. جپاروف، ابراهیمی، حسینی، منتظری، تیام، بوبان و…. اسلحه‌های پنهان و آشکار شفر برای مقابله با حریف پرستاره قطری هستند. قطعا در بین این بازیکنان کار سیدحسین حسینی که وظیفه حراست از دروازه آبی‌ها را بر عهده دارد از همه دشوارتر است. البته او تجربه بازی در لیگ قهرمانان و همین تیم الریان را دارد؛ تجربه‌ای که اتفاقا با برد هم همراه بوده و می‌تواند روحیه‌ای مضاعف به آقای کلین‌شیت فوتبال ایران دهد. سال ۹۳ تیم استقلال در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف تیم الریان قطر رفت که هر 2 تیم شانس صعود به مرحله بعدی را از دست داده بودند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت آبی‌ها در این دیدار از بازیکنان جوانی چون ایمان باصفا و سیدحسین حسینی در ترکیب تیمش استفاده کرده بود که آن دیدار با پیروزی ۳ – یک آبی‌ها همراه بود. حالا شفر امیدوار است با حسینی جوان و دیگر ستاره‌هایش در اولین گام آسیایی با استقلال نتیجه‌ای مناسب بگیرد تا از گروه مرگ، زندگی بسازد و تیمش در ادامه بازی‌های لیگ و لیگ قهرمانان با روحیه بهتری ظاهر شود.