احداث بیمارستان صحرایی در گیلان و همچنین گندزدایی جدی و مستمر معابر عمومی و نظارت جدی بر نحوه ارائه خدمات نانوایی‌ها و آموزش نکات بهداشتی و در اختیار قرار دادن مستمر لوازم بهداشتی به آنان از جمله دیگر موارد مورد انتظار ستاد مدیریت بحران مقابله با ویروس کرونا در استان است.
به گزارش ندای گیلان از رشت، با شیوع ویروس کرونا در کشور و به طبع آن استان گیلان روز به روز این پدیده شوم بصورت سرسام آوری در سراسر استان منتشر گردید.
دلایلی از قبیل عدم اطلاع رسانی به موقع و آمادگی مقابله با ورود این ویروس در کشور و استان و همچنین عدم آموزش و فرهنگ سازی درست و فوری برای مردم در جهت مواجه و جدی گرفتن این ویروس خطرناک و همچنین سردرگمی مدیریت این بحران، به شیوع بیشتر کرونا در گیلان دامن زد.
عدم مدیریت یکپارچه و دستورالعمل واحد از سوی ستاد مقابله با کرونا در کشور و اتخاذ تصمیمات جزیره ای و پراکنده در سطح استانها به این بحران بیشتر دامن زد که در همین راستا کمبود و احتکار تجهیزات و اقلام بهداشتی و پزشکی  و  عدم مدیریت سلامت روان و جلوگیری از بروز استرس و اضطراب در بین جامعه که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود از دیگر معضلات  دامنگیر جامعه گردیده است.
عدم دستور جدی تعطیلی اماکن خدماتی از قبیل رستورانها، آشپزخانه ها و آرایشگاه ها و قهوه خانه ها و جلوگیری از عرضه مواد غذایی خیابانی و اتخاذ تصمیمات ضربتی برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان به مشکلات این روزهای جامعه افزود که پارادوکس و تضادتصمیمات متزلزلی مانند توصیه مردم به ماندن در منازل اما عدم تعطیلی ادارات و بانکها که برای کارمندان مسائل حاشیه ای از جمله دارابودن فرزندان مهدکودکی و مدرسه ای و تعطیلی اماکن آموزشی و دغدغه ساماندهی چگونگی تنها ماندن آنها در زمانهای حضور پدر و مادر در ادارات و همچنین در معرض خطر قرار گرفتن کارمندان و اطرافیان و خانواده آنان جهت ابتلا به ویروس و وسوسه مردم مبنی بر باز بودن ادارات و انجام امورات روزمره و مواردی از این قبیل نشان از آن دارد که مسئولان کشور اصلاً خود موضوع را جدی نگرفته اند و اما در عوض مردم را امربه معروف و نهی از منکر میکنند!
عدم جلوگیری قطعی از ورود هرگونه خودروی غیرگیلانی و مسافرین به استان در معرض خطری مانند گیلان و عدم هماهنگی با رسانه ها در جهت اطلاع رسانی یکپارچه و صحیح به مردم موجب شده تا خود رسانه ها نیز به دلیل ماهیت در اختیار قرار دادن اطلاعات به مخاطبین خود که موجب بقای یک رسانه است دچار سردرگمی شده و هر اطلاعات غیر موثقی را به دلیل اینکه عنوان کنند ما نیز مطلع و منبع هستیم، در اختیار مخاطبان قرار دهند که این امر موجب مخدوش شدن بیشتر امنیت روانی مردم گردیده است.
تراکم جمعیت در داروخانه های معین تحویل داروی خاص تایید نشده ویروس کرونا و همچنین عدم اجرای صحیح استمهال پرداخت اقساط توسط بانکها و عدم به تعویق افتادن پرداخت حق بیمه خویش فرمایی توسط بیمه شده گان تامین اجتماعی و استرس خطر ابطال بیمه آنان از دیگر دغدغه های روزهای پر التهاب مردم خانه نشین گیلان است!
انتظار توزیع  با الویت اقلام تولید شده بهداشتی توسط کارخانجات گیلانی در خود استان و همچنین در اختیار قرار دادن متوازن این اقلام در تمام داروخانه های سطح استان از دیگر انتظارات مدیریت بحران مقابله با کرونا است که شاید تاکنون بدرستی مدیریت نگردیده است!
فشارهای بی امان مردم به رسانه ها در جهت پیگیری این مشکلات و عدم‌پاسخگویی واحد ستاد مقابله با کرونا در استان به یک معظل جدی دیگر برای رسانه های استان تبدیل شده است که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را معلق گذاشته است.
 
احداث بیمارستان صحرایی در گیلان و همچنین گندزدایی جدی و مستمر معابر عمومی و نظارت جدی بر نحوه ارائه خدمات نانوایی‌ها و آموزش نکات بهداشتی و در اختیار قرار دادن مستمر لوازم بهداشتی به آنان از جمله دیگر موارد مورد انتظار ستاد مدیریت بحران مقابله با ویروس کرونا در استان است.
درخواست ستاد مدیریت بحران مقابله با کرونای استان از دولت به جهت حمایت و در اختیار قرار دادن بسته های کمک معیشتی برای کارگران روزمزد و دهک های پایین مردم گیلان از دیگر موارد مورد انتظار جدی و فوری است، که موجب تامین امنیت روانی خانواده ها و جلوگیری از خروج منازل خواهد بود‌.
امید آن می رود تا در روزهای پیش رو که با توجه به اعلام مسئولان مربوط شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری خواهد داشت، مدیریت واحد و موثری را در این حوزه شاهد باشیم.