اسماعیل عبداللهی یکی از چهره های شاخصی است که با حضورش در انتخابات شورای شهر رشت شانس بسیار بالایی برای تصدی کرسی شورایی این شهر دارد.

 اسماعیل عبدالهی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان و در تشریح سوابق خود بیان داشت:در دهه اول انقلاب و در دوران دفاع  مقدس به عنوان فرمانده سپاه پاسداران صومعه سرا و تالش و جانشین ستاد لشکر قدس در عملیات کربلای ۵ انجام وظیفه کرده ام که در این فرآیند به افتخار  رزمندگی و ایثارگری نایل آمدم.
وی ادامه داد:از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۸۸ به وزارت  کشور منتقل و به عنوان فرماندار هشتبر طوالش (تالش) که آن زمان شهرستان های رضوانشهر و ماسال را نیز در بر می گرفت  به مدت ۵ حضور داشتم.

عبداللهی با اشاره به اینکه که یکی از افتخارات من در دوران فرمانداری شهرستان این بود که در سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش های ماسال و رضوانشهر به شهرستان تبدیل شد افزود: در دوران بازسازی زلزله رودبار بیش از ۴ سال در خدمت مردم خون گرم رودبار انجام وظیفه کردم و بعد از آن در شهرستان های مهاباد (آذربایجان غربی ) _ چابهار (استان سیستان و بلوچستان ) حضور پیدا کردم و آخرین دوره فرمانداری من در شهرستان بندر انزلی به مدت بیش از ۴ سال بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال در سمت فرماندار افتخار خدمت گذاری به مردم شهر های ذکر شده را داشتم اظهار کرد:در حال حاظر به عنوان مشاور استاندار وقت ، دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور ، رئیس هئیت مدیره شرکت درفک ،عضو هئیت مدیره و نائب رئیس  نمایشگاه های بین المللی استان گیلان  فعالیت می کنم.

وی ادامه داد:همچنین در بخش خصوصی  هم عضو  درهئیت مدیره  چند شرکت خصوصی از جمله نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئد (اسکاندیناوی ) انجام وظیفه کرده ام و آخرین مسئولیت من قبل از ثبت نام شورای شهر رشت دبیر و سخنگوی هیئت عالی نظارت شوراهای شهر و روستا بوده است.

• آخرین اظهار نظر سیاسی

اسماعیل عبداللهي در گفتگو با خبرنگار نداي گيلان از رشت، بااشاره به عملكرد دولت يازدهم نسبت به دولت گذشته گفت:عملكرد دولت يازدهم را بطور خلاصه ميتوان در دو حوزه مورد بررسى قرار داد ،در حوزه ى داخلى ثبات و آرامشى كه امروز در بازارهاى داخلى حاكم است قابل قياس با سال ٩٢ كه همه ى بازارها در تلاطم بود ، نيست و امروز  ارزش پول ملى يا درآمد خانوارها سالى يك سوم نمى شود.
دبیر سابق هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان بيان كرد:در حوزه ى خارجى نيز امروز صادرات و واردات كشور طبق روال معمول انجام می شود و همچنين براى اولين بار در سالهاى بعد از انقلاب صادرات غير نفتى بيش از واردات شده است كه البته اين نتيجه ى ديپلماسى سياسى فعال خارجى دولت تدبیر است .

وی  با اشاره به اینکه روابط سياسى كشور براساس اصل عزت،حكمت،مصلحت به درستى تنظيم شده است اظهار کرد: نقش ايران را در معادلات منطقه اى و بين المللى كسى نميتواند ناديده بگيرد  .

•خطی مشی سیاسی:اصلاح طلب

•احتمال بالای  حضور در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر رشت