ک‌ برنامه مانده به آخرین برنامه نود در سال ۱۳۹۳، یکی از آرام‌ترین شب‌های خود را پشت سر گذاشت. بررسی عملکرد نمایندگان ایران در آسیا و همچنین بازی‌های هفته بیست‌ودوم لیگ بر‌تر، مهم‌ترین بخش‌های این برنامه بود و در پایان برنامه، سردار آزمون، ‌بهترین بازیکن جوان سال برگزیده شد.

برنامه نود شب گذشته، به مانند همیشه از ساعت ۲۲:‌۳۰ روی آنتن رفت و موضوع آن هم بررسی عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ بر‌تر بود. حاشیه‌هایی مانند ضربه مدیرعامل باشگاه استقلال به یک خبرنگار ـ که بازتاب جهانی داشت ـ هم البته بر جذابیت برنامه افزوده بود. علی خسروی ‌کار‌شناس داوری، فردوسی‌پور را در این برنامه همراهی ‌کرد.

سؤال برنامه به انتخاب بهترین بازیکن جوان فوتبال ایران در سال ۱۳۹۳ اختصاص داشت. ظهور چهره‌‎هایی چون سردار آزمون و علیرضا جهانبخش ـ که کارکرد مناسبی در تیم ملی داشتند و امیدواری‌های فراوانی را ایجاد کردند ـ موجب شد تا این سؤال در یکی مانده به ‌آخرین برنامه سال، پرسش پیامکی نودی‌ها باشد. گزینه‌ها هم شامل سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی شریفی، مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی می‌شد و بینندگان باید از میان این پنج تن، یکی را انتخاب می‌کردند.

در ابتدای برنامه، گزارشی از درگیری دروازبان الاهلی و خبرنگار تبریزی پخش شد. در این گزارش، مؤمنی‌ که در این مسابقه ناظر AFC بود، توضیحاتی درباره این درگیری داد. در ادامه برنامه، آنالیزی از عمکرد نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان پخش شد. در این آنالیز مشخص شد، پرسپولیسی‌ها با ۲۶۴ پاس درست در مقابل ۴۳۲ پاس درست حریف، توانسته‌اند بنیادکار را شکست دهند. سرخپوشان با انجام پرسینگ، حریف را مجبور کردند تا از بازی مستقیم استفاده کند؛ اما در ادامه عملکرد خوب محسن بنگر ـ که در ۹۳ درصد نبردهای هوایی موفق بود ـ اجازه نداد بنیادکار فرصتی روی دروازه پرسپولیس خلق کند.

فولاد نیز با انجام یک بازی تدافعی مقابل لوکوموتیو تاشکند، توانست با یک امتیاز به اهواز بازگردد. کار دفاعی این تیم کاملا سازمان‌یافته و منطقه‌ای بود؛ اما نفت تهران شبیه‌ترین بازی را به تیم ملی انجام داد. نفتی‌ها که ‌روی ضربات ایستگاهی مثل کرنر حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، ۸۴ درصد پاس‌های ایمان مبعلی در این دیدار درست به مقصد رسید و بیرانوند نیز با چهار فوق واکنش، ستاره این دیدار بود.

در ادامه برنامه ۹۰، بهرام افشارزاده مدیر عامل باشگاه استقلال، ‌مهمان تلفنی برنامه نود بود. عادل ابتدا از او درباره ورود کرار به ایران پرسید که افشارزاده گفت: «قرار بوده ‌امشب به تهران بیاید. البته او دیر به ایران آمده و تا با چشمان خودم نبینم باور نمی‌کنم‌».

این در حالی بود که عادل به افشارزاده گفت، یعنی شما خبر ندارید ‌او وارد ایران شده است؟ که افشارزاده این واکنش را نشان داد: «هنوز خبر دقیقی ندارم، اما قرار بوده امشب به ایران بیاید‌».

مجری برنامه نود سپس از او درباره شوخی عجیبش با خبرنگاران سؤال کرد. افشارزاده هم گفت: «من بیست سال است با خبرنگاران شوخی می‌کنم. با همه آن‌ها دوست هستم و رفقای من هستند. با توجه به شوخ طبعی‌ام این کار را کردم‌». سپس عادل پرسید که شما ضربات را کدام قسمت می‌زنید که وقتی من پیش شما می‌آیم، مراقب باشم که افشارزاده گفت: «دقیقا به شکم آن‌ها می‌زنم!».

آقای افشارزاده بقیه رسانه‌های خارجی که شما را نمی‌شناسند. دیگر که از این کار‌ها نمی‌کنید؟ او در جواب این سؤال عادل گفت: «من خبرنگاران را دوست دارم و آن‌ها را ناراحت نمی‌کنم‌».

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره برکناری افجه‌ای هم گفت: «چند بار بود که ایشان مطالبی را که نباید مطرح می‌شد بیان می‌کردند. در ‌‌نهایت با تصمیمی که گرفتیم و با موافقت گودرزی وزیر ورزش نسبت به لغو عضویت وی در هیأت مدیره و سخنگویی ایشان اقدام کردیم‌».

بخش بعدی برنامه به پخش آنالیزی از دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان اختصاص داشت. نفتی‌ها به رغم بازی خوبی که به نمایش گذاشتند، خودباوری لازم را نداشتند. آن‌ها بیشتر از میزبان خود فرصت گلزنی خلق کردند؛ اما روی بی‌دقتی مهاجمانشان این فرصت‌ها از دست رفت. البته نماینده شهر مسجدسلیمان با بدشانسی در روز خوب محسن فروزان به مصاف استقلال رفت. در مقابل آبی‌پوشان تهرانی در غیاب جاسم کرار سعی داشتند با ارسال‌های بلند مهاجمان خود را در فرصت گلزنی قرار دهند که در این امر هم موفق بودند و تک گل خود را روی همین ضربه به ثمر رساندند. امید ابراهیمی نیز در این دیدار ۷۷ پاس ارسال کرد که ۸۹ درصد آن‌ها درست به مقصد رسید.

محسن بنگر مهمان ویژه برنامه ۹۰ در این هفته بود. مدافع سرخپوشان در ابتدای حرف‌هایش گفت: «آقای فردوسی‌پور من را در سال آخر فوتبالم به برنامه نود دعوت کرده‌ای؟!» او درباره پیراهن قرمزی که پوشیده بود هم این طور توضیح داد: «خب من از بچگی پرسپولیسی بودم‌».

بنگر ادامه داد: «خدا آقای درویش را بیامرزد. من دوران خوبی در شموشک داشتم. مازندران بازیکنان زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است که فکر می‌کنم من الان باید مربی‌شان باشم. متاسفانه پس از رفتن آقای درویش فوتبال مازندران خوب اداره نشد‌».

او درباره میزبانی جام ملت‌های آسیا هم که از ‌ایران حرف زد و گفت: «با کدام زمین می‌خواستیم میزبانی آسیا را بگیریم؟ ما رفتیم ازبکستان، در یک شهر کوچکشان یک ورزشگاه با استانداردهای اروپایی داشتند. ما یک ورزشگاه آزادی داریم که همه در آن بازی می‌کنند‌».

بنگر درباره خشن بازی کردنش هم گفت: «خودم دوست دارم این سبک بازی را. البته کشتی و والیبال را هم دوست دارم. ‌پدرم والیبالیست بود و مدتی هم والیبال بازی کردم اما یکدفعه فوتبالیست شدم‌».

مدافع سرخپوشان درباره پرسپولیس گفت: «اشتباهات سریالی داریم. بازی‌های بد، گل نزدن‌ها و… البته ما بیست تا بازی هم ببازیم مهم نیست. مهم این است که استقلال را برده‌ایم و در بازی برگشت هم این تیم را شکست می‌دهیم. امسال شرمنده هواداران شدیم اما همه چیز درست می‌شود. ما در لیگ بدشانس هستیم. البته بی‌مهری‌های زیادی هم می‌شود. برای ما پنالتی نمی‌گیرند‌».

او درباره اشتباه بابک حاتمی که باخت پرسپولیس مقابل تراکتورسازی را رقم زد، گفت: «بازی‌های بزرگ بازیکن بزرگ هم می‌خواهد. بابک هم فکر می‌کنم چندمین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام می‌داد. البته فوتبال است دیگر‌».

بنگر در ادامه در پاسخ به سؤال برنامه نود به هم تیمی‌اش مهدی طارمی را داد و گفت: «او باید قدر خودش را بداند. البته مهدی شریفی هم بازیکن خوبی است‌».

او در واکنش به تیتر روزنامه استقلال جوان که عکس پرسپولیسی‌ها را روی جلد آورده بود (تا حالا اینقدر باخته‌ایم!) گفت: «استقلالی‌ها باخت‌های خودشان را نشان داده‌اند‌».

مدافع پرسپولیس درباره جدایی اش از سپاهان حرف زد و گفت: «من به محمود کریمی هم گفته بودم ‌همیشه آرزویم پوشیدن پیراهن پرسپولیس است. آمدنم خیلی خوب بود. دیگر آن اتفاق‌ها گذشته است و عیبی ندارد‌».

بنگر در بخش دیگری از حرف‌هایش درباره تیم ملی گفت: «نمی‌دانم ۱۳ ‌بازی ملی دارم یا ۲۲ تا! خودم هم تعجب می‌کنم. در زمان قطبی نوشته بودند ۲۲ بازی ملی‌».

عادل از او درباره آب‌های معدنی معروف در بازی پرسپولیس و سپاهان چند سال پیش سؤال کرد که او گفت: «من هم از آن آب‌ها خوردم. سپاهانی که از این کار‌ها نمی‌کنند. در بین بازی اتفاقی برایم نیفتاد. اما یک ساعت زیر دوش بودم. پس از بازی آمدم و از یک نفر که با ماشین پرشیا ایستاده بود، خواهش کردم ‌من را تا فرودگاه برساند. موبایلم را جا گذاشته بودم. کلا شب بدی بود‌».

او درباره گل به خودی‌هایی هم که زده است گفت: «۲ تا گل به خودی زده‌ام. یکی از آن‌ها در سپاهان بود. یکی هم در پرسپولیس‌». در همین لحظه فردوسی‌پور آیتمی را نشان داد که بنگر یک گل دیگر هم زده بود که او این واکنش را نشان داد: «خب بگویید سه تا گل‌».

عادل از او درباره پیراهن‌های پرسپولیس و برچسب‌هایی که روی آن می‌زنند، سؤال کرد که بنگر گفت: «نمی‌دانم. اسپانسر‌ها مشکل دارند. یکی می‌گوید البسه داده‌ایم و… فکر می‌کنم پیراهن‌های پرسپولیس در بازار گم شده است! راستش ما که چیزی ندیده‌ایم. برای پرسپولیس زشت است که بازیکن آن درباره لباس حرف بزند. البته من به خاطر پول برای پرسپولیس فوتبال بازی نمی‌کنم. اگر می‌خواستم برای پول بازی کنم در‌‌ همان سپاهان می‌ماندم. ما فقط به خاطر هواداران بازی می‌کنیم‌».

بنگر توضیحی هم درباره مصاحبه سال قبل خودش داد.‌‌ همان مصاحبه‌ای که گفته بود برای دو هفته وام ۵۰ میلیونی گرفته است: «ما هم زندگی داریم. چک کشیده‌ام. خانه خریده‌ام، ماشین خریده‌ایم. امروز فوتبالیست‌ها مظلوم‌ترین قشر ورزشکاران هستند‌».

او د‌ر پایان گفت: «یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و پس از آن خداحافظ فوتبال. آدم وقتی در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بازی می‌کند، نمی‌تواند در تیم دیگری به میدان برود.