سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی عصر دیروز(چهارشنبه) در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی عصر دیروز(چهارشنبه) در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.

وی از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بوده و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرده است.

سرتیپ همدانی علاوه بر همدان در شهرهای پاوه و مریوان نیز خدمت کرده است.

از جمله مسئولیت های سردار همدانی در هشت سال دفاع مقدس می توان به فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین استان همدان، فرمانده لشکر ۱۶ قدس استان گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس اشاره کرد.

149384_379

 

وی همچنین پس از دفاع مقدس مسئولیتهایی همچون، فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر ۴ بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین سازمان بسیج مستضعفان را برعهده داشته است.

سردار همدانی تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه) را در کارنامه داشته است. نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل ۱۹۷۹ برای مبارزه با شورشیان “کردستان” و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران ۸ سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

149406_897

متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است. سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی ۳۲ سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.

149404_692

 

 فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز کیست؟

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت : “در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد”.

گمانه درباره علت شهادت سردار همداني

خبرگزاری های آناتولی و دوغان حیات ترکیه با انتشار خبری مدعی شدند داعش یک کامیون بمبگذاری شده را از طریق کنترل از راه دور منفجر کرده است که در اثر این انفجار دستکم 30 نفر کشته شده اند.

بر اساس این گزارش ” صالح محمود لیلا” خبرنگار 27 ساله خبرگزاری‌ آناتولی به همراه 29 نفر دیگر  در جریان این انفجار تروریستی کشته شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام سپاه سردار همدانی از فرماندهان ارشد سپاه نیز که به عنوان مستشار نظامی در سوریه فعالیت داشت دیروز در حمله تروریست های تکفیری داعش به شهادت رسیده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز توضیحات بیشتری درباره نحوه شهادت سردار همدانی اعلام نکرده است؛ اما با توجه به تقارن زمانی احتمال شهادت سردار همدانی در حمله تروریستی پنج شنبه شب داعش وجود دارد.

بازتاب گسترده خبر شهادت سردار همدانی در رسانه‌های عربی

خبر شهادت سردار اسلام و مدافع حرم حضرت زینب (س) پاسدار حسین همدانی در سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.

 

 

العربیه:

این شبکه خبری سعودی با اشاره به شهادت سردار همدانی به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: سردار همدانی یکی از بزرگترین فرماندهان سپاه پاسدارن ایران است که مسئول مجموعه های سپاه در سوریه محسوب می شود.

 

 

الیوم السابع:

این روزنامه مصری با اشاره به خبر شهادت سردار همدانی نوشت: سپاه ایران خبر کشته شدن سردار همدانی به دست گروهک تروریستی داعش در شمال غرب سوریه را تایید کرد.

 

 

الوئام:

این روزنامه الکترونیکی سعودی با اشاره به شهادت سردار همدانی گزارش داد: سپاه ایران خبر کشته شدن سردار همدانی در جبهه های حلب را تایید کرده است. این سردار ایرانی در شمال غرب سوریه حضور داشت.

 

 

القدس العربی:

این روزنامه چاپ لندن به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: سردار همدانی در واپسین ساعات روز چهارشنبه در جبهه های حلب حین ارائه مشاوره نظامی برای مبارزه با داعش کشته شد.

 

 

 

المیادین:

این شبکه لبنانی با اعلام خبر شهادت سردار همدانی گزارش داد: سردار همدانی نقش سرنوشت سازی در حمایت از مرقد حضرت زینب (س) و حمایت از مقاومت اسلامی در سوریه در مبارزه با داعش ایفا کرد.

سوابق مبارزاتي سردار همداني
وي در عنفوان جواني با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شد و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهيد محراب آيت‌الله مدني که در همدان تبعيد بودند، بهره‌اي بسزا برد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، پايه‌گذاري و تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي استان همدان را آغاز و خود نيز به عنوان يکي از ارکان اصلي شوراي عالي فرماندهي سپاه استان همدان، فعاليتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازي عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجايي که چندين بار به دست ساواک دستگير شده و مورد تعقيب بود، عوامل طاغوت را به خوبي مي‌شناخت.
با آغاز جنگ تحميلي، لحظه‌‌اي درنگ نکرد و راه کردستان را در پيش گرفت و از آنجا که پيش از جنگ نيز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با ديگر دوستان و همرزمان در آنجا نيز گروهک‌هاي ضدانقلاب را مي‌شناخت، ديري نپاييد که به صف دشمن‌ستيزان پيوست و فرماندهي عمليات‌هاي مطلع‌الفجر را با پيروزي کامل تجربه کرد. فرماندهي جبهه مياني سرپل ذهاب هم از ديگر گام‌‌هايي بود که در راستاي مبارزه با دشمن بعثي برداشت و پس از مدتي کوتاه به همراه حاج احمد متوسليان و شهيد همت و شهيد شهبازي در تشکيل و سازماندهي لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) نقش بسزايي داشت.

دريافت 2 نشان «فتح» از دست رهبر انقلاب
معاون هماهنگ‌کننده نيروي زميني و جانشيني نيروي مقاومت بسيج در دو دوره و فرماندهي لشکر 27 محمد‌رسول‌الله و به همراه آن، جانشيني قرارگاه ثارالله، از ديگر مسئوليت‌هاي ايشان بود و معاون مرکز راهبردي سپاه و مشاور عالي فرمانده کل سپاه و جانشيني سازمان بسيج مستضعفين از او فرمانده‌اي کهنه‌کار با کوله‌باري تجربه و شناخت ساخت که سبب شد حساس‌ترين و مهم‌ترين سپاه کشور که داراي ويژگي‌هاي خاص است، بر عهده ايشان گذاشته شود. سردار همداني، مفتخر به دريافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبري و فرمانده کل قواست که به خاطر هدايت و فرماندهي موفق لشکرهاي تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است. نام اين سردار شهيد سپاه در ميان ليست تحريم هاي اتحاديه اروپا نيز بود. خاطرات وي در قالب دو کتاب «مهتاب خين» و «تکليف است برادر» منتشر شده است.

پايه‌گذار بسيج نيروهاي مردمي در سوريه
اسماعيل کوثري، نماينده مردم تهران و همرزم سردار شهيد حسين همداني در تشريح ويژگي شخصيتي سردار همداني اظهار داشت: وي يکي از مبارزان و مجاهدان قبل از انقلاب بود که در همدان ارتباط نزديکي با شهيد آيت‌الله مدني داشت و مبارزه خود را ادامه داد و پس از پيروزي انقلاب نيز سر از پا نشناخت و براي آزادسازي شهر سنندج از دست گروهک‌هاي ضد انقلاب به طرف کردستان رفت. کوثري خاطرنشان کرد: وي در آخرين مأموريت خود که به صورت مستشاري به سوريه رفت، بسيج نيروهاي مردمي را در سوريه به راه انداخت و با وجود آنکه براي ارتش آنان سخت بود اما وي ايستاد و هماهنگ کرد و توانست بسيج سوريه را به نام دفاع وطني در کنار ارتش سوريه تشکيل دهد و جبهه مقاومت را بين حزب‌الله، ارتش سوريه و نيروهاي مردمي که همان دفاع وطني بود، هماهنگ کرد و در مقابل داعش، استکبار جهاني و رژيم صهيونيستي و جبهه النصره ايستاد و تلاش کرد اجازه ندهد سوريه سقوط کند.

پيام تسليت سران قوا
رئيس‌جمهور در پيامي شهادت سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني را به محضر حضرت ولي عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، نيروهاي سلحشور نظامي و انتظامي، به‌ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و عموم ملت ايران تبريک و تسليت گفت و براي آن مجاهد خستگي‌ناپذير جبهه‌هاي حق عليه باطل علو درجات، براي همرزمان غيورش صبر و سرافرازي و براي بازماندگان شکيبايي و اجر الهي مسئلت کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري در بخشي از پيام روحاني آمده است: کارنامه خدمات و مجاهدت‌هاي آن شهيد عزيز از مبارزات نهضت اسلامي و مقابله با جريان طاغوت و نفاق در مناطق غربي کشور، تا ايفاي نقش برجسته در تشکيل شجره طيبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرماندهي موفق عمليات‌هاي مختلف دفاع مقدس و رده هاي مختلف سپاه؛ و سرانجام شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آيه شريفه «و الذين قتلوا في سبيل الله فلن يضلَّ اعمالهم سيهديهم و يصلح بالهم و يدخلهم الجنه عرفها لهم» است. که شهادت، نه نوعي از مرگ، بلکه سعادت و حيات پايداري است که خداوند متعال براي بندگان خاص خويش وعده فرموده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پيامي ضمن تسليت شهادت سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني تصريح کرد: سردار همداني در عرصه‌هاي دشوار و در دفاع از آرمان هاي اسلام و انقلاب اهتمام جدي داشت. در بخشي از پيام تسليت علي لاريجاني آمده است: سردار رشيد سپاه و فرمانده ارشد دفاع مقدس شهيد حسين همداني طي سال‌هاي متمادي و در عرصه هاي دشوار و حساس و سنگرهاي نبرد به دفاع از آرمان‌هاي اسلام، انقلاب و رهبري اهتمام فراوان داشتند که فرماندهي رده‌هاي مختلف در سپاه از جمله سپاه حضرت رسول(ص) تهران بخشي از اين تلاش ها بود. شهيد همداني به‌عنوان مستشار ارشد سپاه پاسداران و مدافع حرم حضرت زينب (س) در مبارزه با دشمنان تکفيري انجام وظيفه مي کرد و در امتداد ايثار خويش سرانجام در حين مأموريت دفاع از حرم توسط نيروهاي داعشي و در منطقه حلب سوريه به شهادت رسيد.
رئيس قوه قضائيه در پيامي شهادت سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني را تسليت گفت. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، در بخشي از پيام آيت‌الله صادق آملي لاريجاني آمده است: اين شهيد بزرگوار كه پس از سال‌ها مجاهدت و پاسداري از آرمان‌هاي مقدس اسلام عزيز و نبرد با مظاهر كفر و نفاق، شربت شيرين شهادت را نوشيد و به خيل كاروان شهيدان انقلاب اسلامي پيوست، از مجاهدان في‌سبيل‌الله بود كه شهادت را فخر خود مي‌دانست و چه نيكو در حراست از حرم اهل بيت عليهم‌السلام و هنگام مأموريت مستشاري براي تقويت جبهه مقاومت اسلامي به آرزوي خود رسيد. اينجانب شهادت اين سردار پر‌افتخار را به محضر حضرت امام زمان(عج)، رهبري معظم انقلاب اسلامي(مدظله)، جان بركفان نظامي به ويژه پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ملت شريف ايران و به خصوص خانواده مكرم‌شان تبريك و تسليت عرض نموده و علو درجات اين شهيد بزرگوار را از درگاه الهي مسئلت دارم.
‌‌
پيام تسليت دبير شوراي عالي امنيت ملي
دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس‌ هيئت امناي محفل پيشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت شهادت سردار سرتيپ پاسدار حسين همداني در سوريه پيامي صادر کرد.
در پيام دريابان علي شمخاني آمده است: روح بلند مالک اشتر دوران، سردار حسين همداني در دفاع از حرم اهل بيت عصمت و طهارت(س) به همرزمان شهيدش پيوست و حسرت بازماندگان از قافله شهيدان را افزون ساخت. وي مي‌افزايد: شهادت ايشان که سرداري عالي قدر، استراتژيستي توانا و خار چشم دشمنان و تکفيري‌هاي تروريست و حاميان آنها بود ضايعه‌اي عظيم براي جبهه مقاومت و در عين حال پشتوانه‌اي براي پيروزي نهايي و استمرار مسير مقاومت و شهادت است. شمخاني تصريح مي کند: بي شک مبارزه بي امان با تروريسم تکفيري با ريخته شدن اين خون‌هاي پاک شتابي مضاعف خواهد گرفت و با نابودي کامل اين جريان ضد انساني انتقام خون اين شهيد از تروريست‌هاي تکفيري گرفته خواهد شد.

مقابله با فتنه 88 از نقاط درخشان کارنامه سردار همداني
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، در پيام تسليتي به مناسبت شهادت سردار همداني ، مقابله با کودتاي امريكايي فتنه 88 را يکي از نقاط درخشان کارنامه اين سردار شهيد در دفاع از انقلاب اسلامي عنوان کرد. در بخشي از پيام سردار سرلشکر سيد حسن فيروزآبادي آمده است: شهادت سردار جبهه‌هاي حق عليه باطل رزمنده دلاور و با بصيرت حسين همداني را به محضر حضرت ولي‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي، امت اسلامي و خانواده اين عزيز به حق پيوسته تسليت عرض مي‌کنم. اين بيانيه مي‌افزايد: او که از مبارزان دوران پيروزي انقلاب اسلامي بود از پايه‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرماندهان شجاع دوران پرشکوه دفاع مقدس به شمار مي‌رود و بعد از دوره جنگ تحميلي در سنگرهاي مختلف دفاع و حراست از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن از هيچ تلاش و کوششي دريغ نکرد که نمونه آن را در مقابله با کودتاي امريكايي فتنه 88 مي‌توان يادآوري نمود.

پيام فرمانده كل سپاه
فرمانده كل سپاه در پيامي سردار همداني را از استوانه‌هاي مستحكم خط مقاومت در برابر امريكا و رژيم صهيونيستي توصيف كرد.
در پيام سردار سرلشكر محمدعلي جعفري آمده است: شهادت سردار سرافراز و با بصيرت حسين همداني در ميدان‌هاي حمايت از مقاومت اسلامي و كمك‌هاي مستشاري به ارتش و نيروهاي مقاومت سوريه را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبري امام خامنه‌اي (مدظله العالي)، خانواده محترم آن سردار رشيد و آحاد ملت شريف و مجاهد پرور ايران و نيز ملت مقاوم سوريه تبريك و تسليت عرض مي‌نمايم. برادر عزيزم سردار همداني پس از عمري مجاهدت و تلاش در راه پاسداري از انقلاب اسلامي به فيض عظماي شهادت نايل گرديد و با شهادت ايشان ستاره‌اي ديگر به سپهر افتخارات انقلاب اسلامي و جهان اسلام افزوده شد. همداني يكي از استوانه‌هاي مستحكم خط مقاومت در مقابل امريكا و رژيم صهيونيستي بود كه به دست مزدوران ميداني آنان – تروريست‌هايي كه توسط همپيمانان نظام سلطه از جمله سعودي‌ها تسليح شده و به جان ملت‌هاي مسلمان يمن، عراق، سوريه و بحرين افتاده‌اند- به شهادت رسيد. مشعل فروزان اين جهاد پايان‌ناپذير خاموش نخواهد شد و جهان اسلام با اين شهادت سرافراز گرديد و دشمنان بدانند راه مقاومت و مقابله با صهيونيست‌ها و مقابله با نفوذ امريكايي‌ها در بلاد اسلامي همچنان قدرتمندانه ادامه دارد.

پيام سردار نقدي
بدروديار روزهاي غربت اسلام
بدرودسردار فتح المبين و بيت المقدس
بدرود قهرمان والفجرها و كربلاها
بدرود همسنگر شلمچه و طلاييه و فكه
فرمانده انصار الحسين وفرمانده ياران محمد رسول الله (ص)
بدرود فرمانده بصير نبرد با قاسطين و ناكثين و مارقين،
بدرود ميداندار شجاع مبارزه با فتنه، بدرود. . .
طولاني شدن دوران مبارزات خسته‌ات نكرد و حتي يك لحظه در ميدان غايب نبودي
امواج گمراهي مدعيان و غبار سنگين فتنه‌ها ذره‌اي از مسير ولايت دورت نساخت
بي درنگ و در اولين حضور آگاهانه و با بصيرت در ميدان جنگ با فتنه تكفيريان وارد شدي همانگونه كه بي‌باكانه و شجاعانه در ميدان نبرد با فتنه‌گران 88
پس از اين همه سال جهاد مخلصانه اينگونه لقاء خونين با پروردگار حق تو بود و چه حيف بود اگر در بستر ميمردي. لذت شهادت و همجواري با سالار شهيدان گوارايت باد
بدرود برادر؛ و انشاءالله بكم لاحقون قريبا
همان پرچمي را كه با حاج احمد متوسليان بر گنبد خرمشهر بر افراشتيد و همان بيرقي را كه شهيد دلاور مهدي باكري آن را در كنار دجله و قدمگاه امام حسين (ع) بر زمين زد غيرتمندانه به بارگاه زينب كبري‌(س) رساندي با خون مطهر تو و همه شهيدان آن بارگاه قدسي عهد مي‌بنديم كه همان پرچم را به زودي برفراز قبه‌الصخره در بيت المقدس شريف به اهتزاز در خواهيم آورد  و از امريكا و اسرائيل بانيان اصلي اين فتنه و عاملان اصلي همه اين جنايات انتقام سختي خواهيم گرفت.
اين هم بخشي از پيام سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين است كه به مناسبت شهادت مجاهد في‌سبيل‌الله و فرمانده دلاور مدافعان حريم آل الله حسين همداني صادر شده است.

ادامه مقاومت و جهاد تا نابودي تروريسم و صهيونيسم
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم در پيامي شهادت سردار حسين همداني را  در سوريه به محضر فرماندهي معظم کل قوا، ملت شهيد پرور ايران، خانواده معظم و همرزمان اين شهيد گرانقدر تبريک و تسليت گفت.
سردار حسين دهقان در اين پيام با تجليل از نقش ارزنده شهيد همداني از وي به عنوان مجاهدي راستين که همواره در خط امام (ره) و رهبري(مدظله العالي) بوده ياد کرده است. در ادامه اين پيام آمده است: بي ترديد با شهادت شهيد حسين همداني عزم رزمندگان جبهه مقاومت براي ريشه‌کن کردن تروريسم و صهيونيسم مصمم و مستحکم‌تر خواهد شد. محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه هم در پيامي شهادت سردار حسين همداني را ضايعه‌اي بزرگ توصيف کرد و آن را به همه همرزمان شهيد و مردم ايران تبريک و تسليت گفت. وزير امور خارجه در اين پيام تصريح کرده است: جامعه جهاني بايد ضرورت مبارزه عليه تروريسم تکفيري و نابودي کامل اين جريان ضد انساني و اسلامي را بيش ازپيش در اولويت قرار داده و حل ريشه اي اين پديده ضد بشري را با جديت دنبال نمايد.

يک‌شنبه تشييع پيکر شهيد همداني در تهران
‌روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حسین همدانی یک‌شنبه ساعت 9 صبح در تهران برگزار می‌شود.
‌در بخشی از این اطلاعیه آمده است « با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی حامی مقاومت اسلامی و مدافع حرم به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند پیکر این شهید عزیز پس از انتقال به تهران در روز یک‌شنبه94/7/19 از ساعت 9 صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه خیابان پادگان ولیعصر (عج) با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف شما مردم مومن انقلابی و قدرشناس تشییع خواهد شد.‌‌‌پیکر سردار شهید حسین همدانی پس از تشییع باشکوه در تهران به همدان منتقل و در روز دوشنبه مورخ 94/7/20 مهرماه در این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.