استاندار گيلان از ساخت 4 جايگاه جديد عرضه سوخت CNG در استان خبر داد و بر ضرورت حضور پر رنگ بخش خصوص در جهت سرمايه‌گذاري هر چه بيشتر در بخش‌هاي مختلف استان نيز تاكيد كرد.

ندای گیلان:دكتر محمدعلي نجفي استاندار گيلان در نشست با مدير طرح CNGشركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور و ريس هيت مديره انجمن CNG با اشاره به استقبال مردم از مصرف سوخت گاز طبيعي در استان افزود: با تك نرخي شدن قيمت بنزين تقاضاي مصرف CNG در استان از 700 هزار متر مكعب در روز به 850 هزار متر مكعب افزايش يافته است .

استاندار گیلان همچنین بر نقش استفاده از مصرف سوخت گاز طبيعي در حفاظت از محيط زيست و ايجاد هواي پاك اشاره كرد و بر ضرورت توسعه اين سوخت در استان تاكيد كرد .

وی همچنین با اشاره به ورود حدود 2 ميليون مسافر به گيلان در تعطيلات اخير گفت:در این تعطیلات مصرف بنزين استان از 2 ميليون و 500 هزار ليتر در روز به 4 ميليون ليتر افزايش يافت كه بايد با  توجه به حجم بالاي مسافر به استان امكانات و زيرساخت‌هاي مناسب را به منظور رفاه مردم استان و گردشگران فراهم كنيم .

استاندار گيلان از ساخت 4 جايگاه جديد عرضه سوخت CNG در استان خبر داد و بر ضرورت حضور پر رنگ بخش خصوص در جهت سرمايه‌گذاري هر چه بيشتر در بخش‌هاي مختلف استان نيز تاكيد كرد.

وی نسبت سرانه خودرو به تعداد جايگاه‌ها عرضه سوخت گاز طبيعي در استان را در حد مطلوب دانست و افزود: بر طبق استاندارها براي هر يك هزار خودرو مي‌بايست يك جايگاه CNG وجود داشته باشد كه استان گيلان در اين بخش از وضعيت مناسبی برخوردار است .

وكيل‌زاده مدير طرح CNG شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور نيز در ادامه اين نشست با بيان اينكه از ابتداي بهره‌گيري از سوخت CNG در كشور تاكنون 35 ميليارد متر مكعب سوخت گاز طبيعي معادل 35 ميليارد ليتر بنزين در كشور مصرف شد افزود: روزانه 20 ميليون متر مكعب سوخت CNG در كشور مصرف مي‌شود كه در صورت وجود متقاضي اين رقم را مي‌توان به 2 برابر افزايش دهيم .

دادرس رئيس هيت مديره انجمن CNG كشور نيز در اين ديدار با اشاره به همدلي و همزباني خوب ايجاد شده در استان گفت: با تعامل مثبت و هم‌انديشي با سازمان‌هاي دولتي توانستيم همگامي حوبي را در بخش CNG استان داشته شاهد باشيم .

وي وضعيت CNG استان را در حد مطلوب و مطابق با استانداردهای جهانی دانست و افزود: اكنون نقش محوري گاز در توسعه بر كسي پوشيده نيست.