سایپا در بخشنامه‌ای اعلام کرد امکان تحویل ساندرو به خریداران را ندارد و آن را با تندر ۹۰ جایگزین کرد. خبری که روز گذشته جنجالی شد.

در بسته حواشی فضای مجازی به حوادث و اخباری می پردازیم که در روزهای گذشته واکنش های زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشته است.

قانون جالب زباله در سنگاپور

در سنگاپور قانونی وجود دارد که بر اثر آن هر کسی که زباله در خیابان بریزد، دفعه اول 1000 دلار جریمه می‌شود و دفعات بعد لباسی که روی آن نوشته شده «من یک  آشغال ریز هستم» به تنش می‌کنند و او را مجبور می‌کنند به عنوان جریمه شهر را تمیز کند! کاربری درباره این قانون جالب پیشنهاد داد: «چه جالب! توی کشور خودمون هم میشه این قانون رو اجرا کرد.» و کاربر دیگری نوشت: «اتفاقا به نظر من این جریمه‌ها اثرات مخرب بدی روی شخصیت افراد می‌ذاره و از فردی که شاید فقط یکی دو بار به اشتباه چنین خطایی کرده، یک فرد ناسازگار با اجتماع می‌سازه. به نظرم خیلی بی‌رحمانه و تحقیرکننده است.»
 

جاکلیدی حیوانات زنده در چین!

جا کلیدی‌هایی که جدیدا در چین مُد شده، در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفت. در این جاکلیدی‌ها حیوانات در محفظه پلاستیکی با کمی آب غنی‌شده با اکسیژن و مواد غذایی روزانه، نگهداری می‌شوند. کاربری در این باره نوشت: «چه کارها که این بشر دو پا نمی‌کند و چه بلاها که سر حیوانات بیچاره نمی‌آورد!» و کاربر دیگری در این رابطه متذکر شد: «طفلی حیوون رو واسه زیبایی جاکلیدی تو دستشون به چه روزی می‌اندازن.»
 

ساندرو بخرید، تندر ببرید!

سایپا در بخشنامه‌ای اعلام کرد امکان تحویل ساندرو به خریداران را ندارد و آن را با تندر ۹۰ جایگزین کرد. خبری که روز گذشته جنجالی شد. کاربری در این باره نوشت: «این داستان از ١٠ -١٥ سال پیش بوده و جدید نیست. یادمه شوهر خالم رنو ال ٩٠  ایران خودرو ثبت نام کرده بود (سال ٨٦-٨٧) بهش گفته بودن بیا به جاش پژو ٢٠٦ صندوق‌دار بهت تحویل بدیم که کارت زودتر راه بیفته!» و کاربری هم نوشت: «متون قراردادهای داخلی خرید یا پیش‌خرید ماشین را تا کنون به دقت مطالعه کرده‌اید؟ یا نباید خریدی چنین انجام دهید یا عملا حقی ندارید که فروشنده تقریباً هر کاری کرد بتوانید از او شکایت کنید.»
 

تخم مرغ‌های فاسدی که جوجه شد!

صدها جوجه از تخم مرغ‌هایی که توسط یک مرغ‌داری در شهر «مارنئولی» (منطقه شرقی گرجستان) بیرون ریخته شده بودند سر از تخم درآوردند. شهردار این شهر با اشاره به این مسئله گفت: «جوجه‌ها از مرکز زباله به مرکز شهر منتقل شده‌اند و تعدادی از آن‌ها را نیز برخی ساکنان محلی برداشته‌اند.» کاربری در خصوص این اتفاق نوشت: «جالبه که اون کارخونه حاضر شده اون همه تخم مرغ رو معدوم کنه.» و کاربری به زبان طنز نوشت: «خب عمرشون طفلی‌ها به دنیا بوده دیگه.» و کاربری هم متذکر شد: «حالا اگر این اتفاق در کشور خودمان می‌افتاد برخی زمین و زمان را به هم می‌دوختند.»
 

هندوانه مجانی کف جاده تهران – ساوه!

بعد از آن‌که چندی پیش تصاویر چپ شدن بار هندوانه یک وانت در فضای مجازی خبرساز شد، بار دیگر یک دستگاه کامیون در جاده تهران – ساوه که حامل بار هندوانه بود، بر اثر تصادف بارش کف جاده می‌ریزد و برخی از افراد سودجو حاضر در محل به جای کمک به راننده و سانحه دیدگان به بردن هندوانه‌ها مبادرت می‌کنند! کاربری با انتشار تصاویر این

اتفاق در صفحه شخصی‌اش نوشت: «زشتی این تصاویر تا مدت‌ها در اذهان باقی می‌مونه. یعنی واقعا اون کسی که هندوانه‌های صاحب بار بنده خدا رو داره از کف جاده می‌بره، از گلوش پایین می‌ره؟!» و کاربر دیگری نوشت: «همیشه عده‌ای  سودجو هستند و عده‌ای گوشی به دست هستند که ماجرا رو ضبط می‌کنن و بزرگ جلوه می‌دن.»

 

آقای تمام نشدنی اصفهان، تمام شد!

رجب‌زاده فوتبالیست تمام نشدنی اصفهانی، بالاخره در سن 40 سالگی از فوتبال بازنشسته و به عنوان مربی ذوب‌آهن مشغول به کار شد. اتفاقی که با شوخی‌های کاربران درفضای مجازی همراه شد. کاربری با دستاویز قرار دادن این خبر نوشت: «کاش برخی میزای مدیریتی‌شون رو ول کنن و مثل مهدی رجب‌زاده میدون رو واسه جوونا خالی کنن.» و کاربر دیگری نوشت: «شرط می‌بندم مهدی رجب‌زاده وقتی خواب بوده ازش اثر انگشت گرفتن زدن زیر نامه خداحافظیش و گرنه اون عمرا با پای خودش از فوتبال می‌رفت.» و کاربری نوشت: « باید بگیم اولین جام جهانی بعد از مهدی رجب زاده!»

خراسان