دکتر راهب غلامی وسمه جانی متولد ۱۳۶۵ در سیاهکل گیلان می باشد که تحصیل را از روستاهای ییلاقی و صعب العبور دیلمان آغاز کرد و حالا جزو 2 درصد دانشمندان برتر جهان است.

به گزارش روابط عمومی هلال احمر گیلان به ندای گیلان،در این گزارش با عنوان “رنج و گنج” با مصاحبه اختصاصی از دکتر راهب غلامی جوان موفق گیلانی، همراه شما عزیزان هستیم.

در این گزارش دکتر راهب غلامی وسمه جانی، از تجربیات موفق خودشان و اینکه چطور پله های ترقی را از روستاهای ییلاقی و صعب العبور دیلمان طی کردند، برای شما صحبت می کنند.

– راهب غلامی کیست؟ | دوران زیبای تحصیلی از مجتمع آموزشی هلال احمر دیلمان

متولد شهریور ۱۳۶۵ در سیاهکل گیلان می باشد، دوره ابتدایی را در مدرسه باقرالعلوم دهستان پیرکوه – بخش دیلمان، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید اندرزگو دیلمان با اسکان شبانه روزی در “مجتمع دانش آموزی جمعیت هلال احمر دیلمان” و دوره دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی علامه طباطبایی رودسر گذراند و در همان جا دیپلم خود را اخذ کرد.

– آغاز موفقیت های راهب غلامی پس از قبولی در دانشگاه گیلان

در سال ۱۳۸۳ در رشته مهندسی مکانیک با گرایش حرارت و سیالات در دانشگاه گیلان پذیرفته شد و پس از آن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مکانیک – گرایش حرارت و سیالات از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

– عضویت در هیأت علمی گروه مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

پس از اخذ مدرک دکتری از دانشگاه گیلان در سال ۹۰ به عضویت هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک – دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درآمد و در آنجا به عنوان استادیار مشغول به خدمت شد.

– توسعه مسیر موفقیت راهب غلامی

قرار گرفتن در بین ۲% دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۰، پژوهشگر برتر استان گیلان در زمینه فنی و مهندسی در سال ۱۳۹۷، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در زمینه فنی و مهندسی در سال های ۹۴،۹۸ ، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در زمینه فنی و مهندسی در سال های ۹۶،۹۲ ، متخب برتر داوران جهان در زمینه های مهندسی، بین رشته ای و چند رشته به صورت متوالی در سال ۲۰۱۹،۲۰۱۸،۲۰۱۷ از سوی موسسه Publons از افتخارات دکتر راهب غلامی محسوب می شود.

دکتر غلامی تا به امروز ۱۱۶ مقاله ارائه داده است، که ۱۱۲ تا ISI-WOS و ۴ مقاله دیگر نیز علمی – پژوهشی وزارتین بوده است.

به اعتقاد راهب غلامی، هرگز نباید ناامید شد حتی در شرایط ناهموار زندگی، بلکه باید بیشتر و بیشتر امیدوار بود و بدون ترس با شهامت تلاش کرد، در واقع از منابع موجود باید بیشترین بهره را برد.

– راهب غلامی معتقد است برای رسیدن به فرمول موفقیت باید چند کار را انجام داد:

۱. توکل به خدا

۲. مردم داری

۳. ریسک پذیری

۴. استفاده صحیح از منابع و ظرفیت های موجود

۵. رضایت و دعای پدر و مادر.