حبیبی با بیان اینکه آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی موجب مطالبه گری بحق آنان از منتخبان خود در پارلمان شهری میشود، گفت: اگر می خواهیم شهری توسعه یافته داشته باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که شهروندان نسبت به محله و شهر خود احساس تعلق خاطر بیشتری داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان،امید حبیبی با بیان اینکه مدیریت تحول گرا سبب مشارکت همه گروه های جمعیتی می شود، افزود: زنان به عنوان پتانسیل و نیروی مولد در این مشارکت سبب اثربخشی در ابعاد مختلف اجتماعی و در نتیجه شهروند مسئول، شهر زیست پذیر و مدیریت یکپارچه شهری می شوند.

وی با تاکید بر حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان در عرصه‌های مدیریت شهری یادآور شد: نقش منابع انسانی در فرآیند توسعه پایدار بر کسی پوشیده نیست و زنان نیز در این مسیر از جایگاه والایی برخوردارند.

حبیبی با بیان اینکه آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی موجب مطالبه گری بحق آنان از منتخبان خود در پارلمان شهری میشود، گفت: اگر می خواهیم شهری توسعه یافته داشته باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که شهروندان نسبت به محله و شهر خود احساس تعلق خاطر بیشتری داشته باشند و در اداره شهر همراه مدیریت شهری باشند.

این کارشناس حوزه عمران در ادامه گفت: توسعه متوازن در رشت به خوبی صورت نپذیرفته است و محلاتی مانند حمیدیان، عینک، ولکس،معلولین، پاره بیجار، فخب، دخانیات،پیرکلاچای، خیابان لاهیجان و … کم توجهی فاحشی شده است.
حبیبی با تاکید بر اینکه شورای ششم رشت باید برون سپاری و الکترونیکی کردن صدور پروانه های ساختمانی و پایان کار برای جلوگیری از اتلاف وقت همشهریان را با جدیت پیگیری کند، افزود: همانند آنچه که در برخی شهرها نظیر اصفهان اجرایی شده با اجرای سیستم شهرسازی الکترونیک، پروانه ساختمانی و پایان کار ساختمان‌ها به صورت الکترونی صادر شده و این اقدام باعث حذف فرایندهای دستی، موازی‌کاری‌ها و شفافیت در امور می شود که منفعت آن به شهر و شهروندان می رسد.